färgbedömning.
Hej,, hm ytterligare en fråga om färg,.
Hur går man tillväga om man vill ha en fäörgbedömning på en katt men inte ska på utställning nu på en tid framöver?
Var kan man v'ända sej då?
MVH Linda
Be en uppfödare som är duktig på färger hjälpa dig.

mm oki,, tack Michaela,, vet du nån?
Är det sedan bara att skicka in om en ändring om det skulle vara så ellerhur går man då?
/L

När jag har färgändrat katt så har jag bara skickat in en blankett och stamtavlan och fått en ny.

33 vad för blankett?
vem ska skriva under den?
//L

Det är en sådan som jag har och det är du och den aktuella kattens uppfödare som ska skriva på den.

Finns det nån här kanske som kan? kanske har lust att komma hit och kika?
Jag blir galen bara av att inte veta.. jag vill att det ska vara rätt.. :-D
Är hon eller är hon inte,,, är hon inte nu,,, haha jaaa näe då är det så men jag kan ju inte sånt här själv så bra och behöver hjälp.
Please.. ;-)
//Linda

Eller var kan man skicka in om DNA, gäller inte bara mej nu utan jag vet att många undrar detta..
Om DNA ang vilken färg katten har, tex bär den på dilution eller är den dilution, är den silver eller inte.
Vissa färger är ju helt klart svårare att se än andra.
//Linda

Uppfödaren måste inte skriva på, jag fyllde bara i och skickade in själv. Om katten tagit titel däremot blir det mer komplicerat.
DNAtest för dilution och silver finns inte vad jag vet.

#8 därför vill jag veta innan hon tar titel.
Jo men det har jag hört att man kan,, nånstans i australien ska man skicka det, emn jag vet inte mera än så.
//L

Vilken katt är det du undrar över?
Har den tagit cert än?
#4 Här kommer en länk till blanketten du efterfrågar: http://www.sverak.se/SVERAK/Top_innehall/blanketter/0802/Ändr_stamt_0802.pdf

#10 det är Engla. Hennes pappa är ds men tydligen ganska dålig och på sista utställningen var han det tydligen inte. Hennes mamma är fs så det vore ju ingen omöjlighet att hon vore det. Se på stamtavlan..
http://www.pawpeds.com/db/?p=nfo&a=p&id=641691&g=4
När jag bokade henne trodde vi att hon vad es men sedan bara e, nu är jag mycket tveksam till om hon inte är es iaf..
nej hon har inte tagit cert ännu för att ag inte har ställt henne i klass 9. men hon är utställt som liten med mycket goda resultat.
Där har domarna oxå sagt att dom är lite tveksamma men att det inte är nåt att göra "just nu" eftersom hon iaf ionte tar cert.
Jag vill ju att det ska vara rätt när hon tar cert och eller avlas på.
//Linda

#11 tack.. ska kika på det.