kattjuntaträff!!!
Idag var vi på kattjuntaträff hos S*Kattilaforsen.
igår var vi på en färgrik kväll på Skogkattslingan och fick en hel del
intressanta NYA tips-en mycket Bra & givande kväll,(efter att allt har
landat) vi fick också lära oss att trimma katterna för utställningar.
Självklart skulle vi testa idag---Sissi (som har jobbat inom frisöryrket provade på IC S* Celadons Cassiopeia Schedir "PEJAN"
Med en effileringssax-Bra resultat.
Tack Tina
Va kul!!!
Jo den kvällen gav nog många myror i huvudet och kli i fingrarna!
/Kattis

Då vet jag vart jag ska vända mig när det är dags för utställning då Yvonne.

Motorvägar?
#4 Håkan Eger, som höll i "En färgrik kväll", liknade linjerna på kattens hjässa vid dubbelfiliga motorvägar. 

Tack för svaret! 
#7 Jag tycker mig allt se motorvägen också. 
Ja, det är ju för tråkigt att jag bor så lågt ifrån Er för annars skulle jag göra Er sällskap på juntaträffarna för de tre junta"tanterna"… (ja, ja Sissi nästa år är du oxå tant…) på bild #0 är så himla go' och det skulle verkligen vara trevligt att få träffa Er med jämna mellanrum… nu är det ju så himla långt mellan gångerna… så man får nöja sig med mail och telefonkontakt men det är ju inte illa det heller, bättre det än ingenting alls. Kram på Er alla…
//Yvonne från soliga Norrland…
Det var iallafall kul att prata med dej i telefon idag
det är bara att fly'tt
kram//Yvonne
#10 Skulle inte du sova? Hihihi…. 
#11 Ska du inte visa bilder på de andra fyra kattmadamerna som deltog i dagens junta, inklusive dig själv?

#14 Amadeus har det fast det är rött- Smeogol är non Agouti--då finns det inte, bara på agoutiikatter(.Alltså dom som är tigr'e, spotted eller Tabby.)
#13 ja ja Om du vill så , nu kommer det bilder från "kaffekalaset också" hi hi
Kolla Tigris som är med på "mötet"--klart att han måste höra vad vi säger--det är ändå ett kattmöte eller hur?

Trevligt att se lite bilder, ni ser ut att ha riktigt trevligt
#16 Vad kul med lite bilder, men visst är det väl någon som fattas…

Det gör jag gärna någon gång om jag är välkommen
Jättefin tjej, synd att jag kommer att ha köpstopp när det gäller katter en lång tid framöver.
#21 Jag har haft köpstopp i flera år men på något konstigt sätt förökar sig katterna ändå. Känns det igen?

Jag fick verkligen kämpa för min lilla Skrållan ska du veta. Jag försökte så många gånger innan men han har alltid sagt nej. Nu lyckades jag till slut med att övertala honom men det krävdes att jag verkligen var listig. Nu är det nog tyvärr stopp för en lång tid framöver.
#25 Fast just nu har jag ju faktiskt åtta.
Hur många har du?

Ja du, det kan man fråga sig men hon får ett underbart hem på landet med kattkompis och en bra matte.

Men fy vad hemskt med bilder på en själv *asgarv* Men trevligt det var det! Tack, Tina för fika och god paj och allt kattgos förstås. Kul att vi vart så många idag också!
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
#29 Ja jag tror faktiskt att det var deltagarrekord. Har vi varit så många som sju tidigare?
#31 Mmm och jag som har så mycket sköna mjuka möbler att sitta på…fast jag har en väldans massa köksstolar…och massor med plats.
PS. Glöm inte att betala in till JKK imorgon!
#33 Fy fabian, hur många kort har du på mig egentligen!

Tack Tina för en jättetrevlig kattjunta=)
Kul att träffa er alla igen,och mmm vilken god äppelpaj! Underbart att få pussa på Mandel-grynen (altså kisse-barna") samt inspektion av både "M" i pannan och motorvägar..hihi.
Sissi,när det är dags för junta hemma hos dig,tar jag med mig min sitt-ryggsäck,det blir finemang de'=)
När det sedan blir dags för kattjunta hemma hos oss får ni alla varsin skruvmejsel i handen när ni kommer in..varför kan Sissi, Yvonne eller Åsa berätta
. Skickar här också med en bild på födelsedag'sbarnet S*Kaup Home cat's Swing.
# 37 Hi Hi Jag antar att det är DET STORA KLÄTTERTRÄDET SOM SKA UPP!!!!
***GRATTIS SWING**
Jag ser M:et- Motorvägen ,& eyelinen på killen
kram //Yvonne

Halloj!!
Kan bara instämma med alla andra kattjunta"tanter".. TACK för
en trevlig kväll med god äppelkaka och mysiga katter!! Kul att
höra att föreläsningen var bra också, vill verkligen gå om det
kommer en till liknande då jag inte kunde denna gång. Vilka nattmänniskor ni är, uppe halva natten ju 
Jag var också vaken halva natten, men pga den dräktiga damen
har spatserat på min mage och pratat med mig =)
Kram Åsa
#32 Tack för påminnelsen, Sissi. Det hade jag missat annars.
#39 Nu väntar vi med spänning på hur många småttingar Ester har i sin stooooora mage. Ser även fram emot kattjunta hos dig när bebbarna vuxit till sig.
Vilken härlig hög av små dunbollar!
Jätte trist att jag inte kunde följa med idag.
#41 Ja, trevligt hade vi och de är ju bara för söta Beatles-bebbarna.
Tack Åsa och ni andra för en trevlig eftermiddag.
#42 Synd att du inte kunde komma, men vi ses nog snart ändå. Jag måste ju hälsa på Mendra och Hubbis inom den närmaste framtiden.
I dag var det dags för kattjunta igen. Tack Yvonne för god mat, Petters berömda bullar, trevligt sällskap och massor av kattsnack. Detta är en tradition som uppskattas. Jag ser redan fram emot nästa träff.

MEn men men,,, hur vet man när det är sånna träffar? får man komma någon gång kanske? :-)
//Linda
Var det kattjunta träff i närheten av hemma :O Oj, här har man ju missat något ;)
/Michaela
#45 Bästa sättet är nog att börja med att bjuda in lite kattfolk till en egen junta. Själv tog jag initiativet till den första träffen och sedan blev jag inbjuden till de andra, och på den vägen är det. 
#46 Vi saknade er idag. Var tog ni vägen?
Jag visste det och skulle har varit där men pga BIL nr 2 inte har något liv längre 
Angelike
#48 Ja vi saknade dig faktiskt…men vi anade att det hade med bilen att göra. Tyvärr har jag inte hunnit tömma kameran på bilderna än, men jag lovar att det kommer lite bildbevis snart.
Sissi
Men hallå.. Jag då? Schysst morsa man har som undanhåller info.. Suck..
#50 Förlåt, det var inte meningen, klart att vi saknade dig med *skratt*!
Ni får gärna maila mig också när det är dags ;) Får väl ha ngn här sen också. Men det får bli lite längre fram…
#48 Jo, vi misstänkte att det var därför. Ett litet tips till nästa gång är att du samåker med hon som bor nästgårds. Vi vill ju inte behöva sakna dig någon mer gång. 
#49 Jo tack, jag tog ju några fina bilder på dig. Synd bara att det inte var med min kamera. 
#54 Hihihi… jag har ju nästan en lika grym blick som Tiger på bilden.

Alltid lika trevligt på våra kattjunteträffar,synd att flera av våra "juntmedlemmar" saknades idag men ser fram emot att träffa er nästa gång.
//Helena *Järvaskogen's
Här kommer lite bilder från dagens kattjunta!
På bilden;
Helena, Tina, Maggie och Anki.
Snygga möbler från IKEA ;) Ska sälja en del ur den serien! :P
Ni ser ut att ha haft trevligt.. Nu blir jag ännu mer snyft, snyft över att inte vetat att det var träff, då jag bara varit hemma hela dagen! Suck,..
#59, kul med nya kameran?
#61, Ja det är verkligen kul med den nya kameran!
På bilden; CH S*Kaup Home Cat's Tiger. Visst är han grym!

Idag har vi kattjunta hemma hos oss på S*Järvaskogen's.
Tyvärr ingen bild på bullarna för dom är slut!!
Vi som är här idag är :Yvonne S*Kaup Home Cat's,Sissi S*Tam-Trion's,Kristina med Jack & Billy och Tina S*Kattilaforsen's som vågat sig hemifrån en stund iväntan på Qita's bebisar.
Det fotas och fikas och naturligtvis babblas det i hundranittio=))
Mer info och foton kommer!!
" Katt-Tanterna"
Tack för en jätte trevlig eftermiddag! Det är alltid lika roligt att träffas på våra kattjuntor och tänk att man kan sitta i flera timmar och bara prata om katter. Lite sjukt när man tänker efter. 
Bilderna kommer lite senare, måste ladda batteriet på kameran först och sedan börjar ju fotbollen. Så det är risk för att det inte blir förrän i morgon.
Dessutom är jag ju så sjukt bakis!!!
Men visst var jag duktig på att hålla färgen? Förutom att jag inte åt så mycket bullar då förstås. 

Jag instämmer - det var en jättetrevlig eftermiddag tack Helena och Anki och alla andra "kattanter" för att jag fick komma med. Hoppas att det blir fler gånger.
Jaså, var det därför du inte åt så mycket bullar Sissi 
Även jag vill tacka Anki och Helena och alla ni andra för en trevlig eftermiddag. Gott fika, mycket kattsnack och en hel del fotande blev det.
Många vackra katter bor det hos Järvaskogens. Här kommer bilder på tre av dem - Utblickens Mea, Kaup Home Cat's Jade och Utblickens Klara.

Sist men inte minst ett kärt återseende mellan S*Kaup Home Cat's Elvis och hans uppfödare Yvonne.

Här är en bild på Yvonne med Jade, Kristina med Hilda, Anki med Swing och Helena med Tompen.
Åsså resten av gänget;
Kristina med hilda, jag med Jade, Tina med Elvis, Helena med Tompen och Anki med Swing.
Ni ser ut att ha haft väldigt trevligt :)
Åååå, vicken kulig idé me kattjunta!!!
#75 Jag undrar om inte Christina blev lite förälskad i Billys brorsa Elvis. Om bara hennes handväska varit större…
#77 Ja, trevligt hade vi, men som Yvonne #76 så riktigt påpekar så var det några som vi saknade. Däribland du och din mor.
#79 Jag hade ingen aning om att det var kattjunta ens :(

#79 Det kan du skriva upp att jag blev men inte bara i Elvis, lilla Hilda är ju också så fantastiskt fin. Som du säger; hade bara min handväska varit större …

#79. Jag var inte heller där för jag jobbade!

Hallojsan!
Såå tjusiga bilder ni tagit, och som vanligt så har ni haft det trevligt märker jag =)
#76 Känns härligt att vara lite saknad
(hoppas jag var inräknad där *s* )
#82 Jag kunde inte heller komma, Svampis, har semester och satt i skogen på Mörkö.. inte för att jag tycker det är tråkigt men det är också himla trevligt på kattjuntorna och jag har haft förhinder på de sista träffarna
så jag håller tummarna för att jag lyckas få till det nästa gång.
Bifogar en bild på vad jag gjorde när ni hade junta… min andra passion här i livet - vildsvinen..
Kram på er! //Åsa
#85 Hua vad stora de var vildsvinen!!!
Jag tänkte försöka ha en liten träff här hemma helgen efter Järvas utställning, då kanske Ni kan Åsa & Michis!?
Men
jag kan inte då.. :(
Alltid är det ngt.. Jag är och roar mig i Motala då :)
Men
jag kan inte då.. :(
Alltid är det ngt.. Jag är och roar mig i Motala då :)

#86 Ja, visst är de stoora =). Låter fint med kattjunta inom en snar framtid igen!! Jag ska dubbelkolla med almanackan bara
så
hör jag av mig. //Åsa

#86 varför blev inte jag bjuden
eller jag kanske inte är saknad 
#90 Du är ju självskriven, det vet du väl!!!
#90 …och oändligt saknad!!! *asg*
Måste tyvärr meddela att vi får skjuta upp veckans kattjunta till en annan helg då det är så många som inte kan nu.
Återkommer med mer info och datum.
Sissi