lite blandat..
skulle bara berätta att nu har jag hämtat hem min katt mamma kastrerad och nu tycker lille hjärtis att mamma ser ut som ett monster,hon e ju dö läskig med tratt runt huvet och luktar konstigt gör hon oxå…fy va jag tycker synd om mamma katt,hon sitter där och tittar på bebis precis som " ser du inte att det är mamma"…hoppas hon snart fattar att det ju e mamma som gömmer sig bakom monstret

När veterinärdofterna försvinner så blir det nog bättre! Lycka till!!!
Mina 16 v kattungar tyckte Darla var HEMSK efter att hon fött sina bebisar förra veckan…gissa om de fräste på henne…hon luktade ju helt annorlunda och hade en massa pipande småbebisar…läskigt
De var nog glada att de flyttade dagen efter…

men när jag hämtade henne hos vetrinären va bebis med i buren och då pussade hon på sin mamma och sa inget,men så somnade bebis ute på balkongen då vi kom hem och när hon vakna så hade mamma förvandlats till monster…stackars…
tur att dina flyttade då,så slapp du det bekymret med fräsande katter,det slipper jag aldrig verkar det som,e det inte den ena så e det den andra….*suck*
jag ger snart upp!!

Näää, ge inte upp, det kommer ordna sig ska du se!!!
De flesta katter orienterar sig bland kattindivider genom doften. Det gör att det ofta blir fräs även för enkla saker som t ex fasthållande för bad. Då producerar den fasthållna katten andrenalin som i sin tur verkar som ett triggande av humöret på nästa katt.
Hoppas du förstår min usla förklaring. Faktum är att vi människor ligger oerhört långt efter när det gäller dofter och olika dofters innebörd.
//RolfH

Feliway,,,kanske skulle hjälpa dig,,,köps hos veterinären.
Numer finns en kroppsstrumpa att använda istället för tratt.
Vi har kastrerat en katt och opererat en annan och ingen av dem har behövt ha tratt.
Jag vågade inte säga det till vet, men jag var livrädd för olycksfall bägge gångerna eftersom de kastade sig omkring och fastnade för att bli av med den.
Några dygn kan jag vara hemma för "vård av katt" och passa, men inte 10dgr med tratt. Då är kroppsstrumpa jättebra.
Numer pensionär i Nynäshamn

vart hittar man denna kroppsstumpa då??desperat!!!!!
Det finns ju numera färdiga kroppsstrumpor att köpa, men det går lika bra med en avklippt ärm från någan annan elastiskmoch avlagd tröja.
//RolfH

jag har testat strumpa,men den glider bara fram,stannar inte över såret….hur ska jag göra för att den ska stanna kvar över såret då??

Testa att klippa hål längst bak och stoppa bakbenen igenom. Har ingen aning om det funkar i praktiken men kanske värt att testa.