Ozone är borta!
Vi har en mycket jobbig tid här. Ozone smet ut förra fredagen, och har varit borta sedan dess. Hon brukar, OM hon kommer utanför dörren alltid vara lätta att fånga, eller så säger man bara till henne att gå in så gör hon det, men denna gången blev det mycket olyckligt. Hon råkade komma sig in på grannens framsida, och där blev hon skrämd av grannen som skrek åt henne och hon trodde i paniken att grannens dörr var våran dörr, så hon smet in där. När vi skulle försöka fånga henne där, så öppnade grannen dörren, så hon smet ut igen, totalt vettskrämd, och sedan dess har vi inte fått tag på henne. Det dröjde flera dagar, men till slut såg jag henne på natten hos en väninna på hennes baksida längre bort i området. Jag försökte locka på henne, men hon sprang iväg som en oljad blixt. Sedan dess har vi sett henen flera gånger, men hon låter sig inte fångas. Vi har lånat en kattfälla av den lokala kattklubben, men hon går inte i den. Vi har lockat, varit ute halva nätterna, men hon skyr oss som pesten, och allt annat folk med för den delen! Det är så fruktansvärt det här! Jag vet inte längre vad jag ska göra, vi har provat allt känns det som! Det börjar kännas hopplöst… Är det någon som har nåt tips, någon idé om hur man ska göra? Jag vet att det är svårt, omöjligt, men jag griper halmstån. Detta tar naturligtvis upp all vår tid nu… Vår lilla gumma måste komma hem!
/Jessica
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
Hu då, vad mycket katter som springer bort! Stackars dig. Håller tassar och tummar för att hon kommer tillbaka. Jag tror hon kommer hem när hon blir tillräckligt hungrig.
Susanna

Hoppas hon kommer hem!!!
Håller tummarna för att hon kommer hem snart!
förstår att ni har det jobbigt,stackare,men det är väl så att du vill ha råd och ideér om hur ni kan fånga in henne?
man kan ju prova att när det är lungt i området,gå ut med en av hennes kompisar och se om hon låter er komma närmare då.ha nåt nät elr liknande och försöka slänga över henne.låter grymt men hon måste ju in,eller hur.. om du inte gjort det redan så ställ hennes favvomat på er tomt(under uppsikt) och om hon nappar flytta det närmare dörren för varje dag,sen kanske,med dörren öppen ni kan ställa den i dörröppningen o på så sätt överlista henne.vet inte om nåt av det funkar men man är villig o prova i en sån här situation.Lycka till!!
S*Winsnes Wilda
Stackars lilla tjejen!
Tar hon maten ni ställer ut?
Vet inte hur det fungerar på pissar men kan man lägga ngt som har en lugnande verkan i eller äter hon och flyr direkt?
Med hästar göra man så bla vid transport, hovslagare etc om hästen blir mkt stressad. Då kan man ge dem peroralt så blir pållen lite loj och lugn..
Fast det kanske är stor risk att hon hinner iväg och lägger sig ngnstans?
Hoppas att ni får tag i henne snart.

Lider med dig vännen, jag håller självklart tummarna även för dig, må hon snarast återvända.
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
#1 vi får hoppas att både din & min kisse kommer till rätta igen, styrkekramar i från mej /Eva
Hej och tack för era ord! Saken är den, att hon springer så fort hon ser oss, de få gånger vi sett henne, det går inte att komma nära. Vi har satt ut mat och jag tror hon har ätit av den. Men eftersom vi har kattfällan vill jag inte mata henne för mycket, eftersom tnken är att hon ska bli så hungrig att hon vill gå i fällan. Men det har hon inte gjort ännu. Däremot fångade vi en annan katt (av misstag) så fällan funkar ju i alla fall. Nu har jag inte sett till henne sen i går morse. Och vi har varit ute sent på nattennär det varit lugnt och försökt utan verkan.
#8 var de stygga mot henne eftersom hon är så rädd fortfarande?
#8 Ja, tyvärr så skreks det en del…
#10 så tråkigt, stackars lillan..

Håller tummarna att hon snart kommer hem igen.
//Zabina

Stackars er & Ozone. Dum granne som skrek på henne.
Hoppas hon kommer tillrätta.
Kram Nina

Jessica … mina tankar är hos dej …
Jag skulle också vara alldeles utom mej och förtvivlad
… Går inte att ens föreställa sig i min vildaste fantasi vad ni genomgår eftersom jag bara en gång har varit utsatt för detta under 1 timme.
Jag tränar mina småttingar från första stund att lyssna på mina lockrop.
Det fungerar perfekt trots att de flyttat hemifrån för flera år sedan.
Eftersom jag inte kan vissla speciellt vackert … så gör jag det för att samla ihop "min flock" visslar eller busvisslar och mina barn flockas runt mej …
-Hur får man tyst på tanten" ALLA kommer på stört & engagerar sig … full uppbackning.
Men jag lyckas att få alla samlade runt mej och på sätt fick jag tillbaks min Yamaha som lyckades smita ut i Sälen.
Önskar & hoppas att Ozone kommer snart hem till er
Lycka till
Ylva & Tassemarksgänget & rymlingen Yamaha

Hoppas ni snart hittar henne, jag lider med er och henne som blivit skrämd.
Mvh Margona

Men oj stackars Ozone jag hoppas och tror att hon snart låter sig fångas.
Nospussar o kramar från oss=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Skickar en megastor kram! Tänker på dig, måste kännas som en mardröm.. Håller tummarna att allt ska gå bra o att Ozone snart kommer tillbaka!
Kram från Malin

Detta måste vara en kattägares värsta mardröm. Hoppas att hon kommer tillbaka snart. Håller tummarna!

Jeg ville prøvd med å legge noe som lukter hjemme inni et bur sammen med mat jeg.. Katter har en fantatsisk luktesans og hun vil nok kunne finne lukten når hun er ute og går om natten. Ettersom dere ser henne i området har hun ikke stukket så langt, så sett ut " hulen" men hjemmelukt og mat der hun sees mest, og flytt den så litt nermere huset for hver dag… Har dere løpegård så kansje den kan stå åpen om natta slik at hun kan få komme inn der? Om det lar seg gjøre da..
Ikke enkelt å fange katter som har kommet seg løs/ ut. Om de ikke er sultne nok så nytter det ikk emed mat, om de ikke VIL hjem så er det ikke mye å gjøre nei..
Tunfisk har virket på mine som lokkemiddel..
Håper hun tar til vett snart og kommer hjem..
trøste klem fra Frøydis
Tack för tips och hållna tummar! Jag tror att Ozone är väldigt kluven, hon har varit inne på vår tomt och vid grannens bredvid (inte DEN grannen) så jag tror att hon söker sig hemåt. Däremot sticker hon så fort hon ser en människa röra sig det minsta. Hon är nog rädd och förvirrad. Lilla gumman, finge jag bara hem dig!!!
Oj vad jobbigt att höra. Vet hur det känns eftersom min Marvin var borta en vecka.
Var ändå glad att ni ser henne så du vet att hon lever. Vi visste ingenting även om andra sade sig ha sett honom. Hälften av gångerna var det fel katt!
Vad händer om du inte försöker fånga henne utan drar någon roligt leksak i ett LÅNGT snöre hemåt eller mot fällan? Snöret skall vara långt för att avståndet inte skall skrämma.
Numer pensionär i Nynäshamn

Jag hoppas snart ni får tag i henne. Usch vad hemskt det måste vara. Har tyvärr inga tips men jag håller tummarna stenhårt att fällan eller nåt annat kommer funka till slut.
Skickar massor med tröstekramar.
/Marie

När min Urza kom ut genom ett fönster förra året så betedde hon sig precis som du beskriver Ozone. Jag lät altandörren mot baksidan, där hon mest höll till, vara öppen på natten. Andra natten som den stog öppen så hade hon smugit sig in och jag kunde smyga och stänga dörren ifrån utsidan så att hon blev kvar inne. Hon var lika rädd fortfarande och gömde sig hela dagen under ett skåp. Men på kvällen kom hon fram och var så gosig igen. Numera så kan hon trigga igång på samma sätt om något skrämmer henne rejält, men det har blivit bättre och bättre.
Jag hade aldrig kunnat ta henne utomhus men lugnet på natten och tystnaden i huset gjorde henne modigare. Hoppas att du snart får tag i din älskling igen, och att hon kommer välbehållen hem igen. STOR kram och jag fortsätter hålla tummarna för er.
/Sylvia

Det är helt otroligt hur många katter som har varit/är på rymmen just nu, nästan så man börjar undra om det går något "telepati virus" som får alla katter att rymma hemifrån.
Det är raskatter som husisar, helt sanslöst ju,överallt är det folk som söker sina bort sprungna katter 
Hoppas ni alla får era kissar tillbaka snart, tänker på er alla dag som natt, som saknar era små kelgrisar 
Stor kram till er alla från mig //Marita

Håller tummarna för er!!!
Tack alla som håller tummarna för vår Ozone!
Ja det har varit ett par katter som varit på rymmen nu den sista tiden. Hoppas verkligen att hon hittar hem snart igen!
I Kina är det råttans år i år, kanske något katterna känner av.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
hej Jessica hur har det gått, har ni lyckas fånga henne ? tänker på er /Eva
FANTASTISKA NYHETER!!!
Efter 9 dygn ute gick Ozone i kattfällan i morse! Nu är hon äntligen hemma och vi är överlyckliga! Jag fattar knappt att det är sant, min gumma är hemma igen! Nu ska vi ge henne kärlek och mat så att hon blir gamla goa Ozone igen!
Tack för att ni finns och för allt stöd!
/Jessica

Jättegrattis Jessica, helt underbart, fantastiskt
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
Vilka härliga nyheter!
Vad glad jag blir för er och vackra Ozones skull. /Tina
GRATTIS! så skönt att det fick ett lyckligt slut..nu får du pussa o krama rymlingen extra mycket
S*Winsnes Wilda

så bra!!!

Grattis! Vad skönt att hon är hemma igen :)

Åh, vilka glada nyheter
!!!
Nu är hon som vanligt igen, samma goda mysiga Ozone. Hon myser med de andra katterna och njuter av att bli klappad och gosad! Hon har längtat hem, det ser man, för Oj, med vilken intesitet hon gosar!

Skönt att höra att tjejen kommit hem igen. Ta väl hand om er och ha en skön sommar.
åå va skönt att höra att hon kom tillbax/ Eva
Härligt! Grattis!
Susanna

Men vilken lycka att vännen är hemma igen!!! Jag har följt tråden och hoppats på att få läsa om just denna upplösning på dramat!!
Nu är det bara Founders kvar att komma hem lyckligt, så kan man ta semester sedan.//Eva

Härligt att höra att hon är hemma igen!!
kram från Malin

Skönt att höra att hon kom hem !
/Marina
å va bra att ozone e tebax. Hon e sååå fin

Superdupergrattis att ni äntligen fått in tjejen, Tur att hon verkar ok också. Man blir så glad för er och hennes skull. 
/Marie

Skönt att höra att tösen kommit hem igen.
Kram,Zabina
Gläds med dej nu när lillgumman kommit tillbaka. Det är en lättnad som är så stor när allt slutar lyckligt. Ha nu en underbar sommar. Laila.
Grattis och vad skönt att hon är hemma igen, jag har ju vår oro i färskt minne och vet hur det känns. Både när de är borta och när de kommer hem!
Numer pensionär i Nynäshamn

Vad skönt att höra att hon är hemma igen 
Tack, alla, ja det är otroligt vilken sten som fallit från våra axlar idag. Det känns som om jag hållit andan i 9 dagar och äntligen får ta ett djupt andetag
Det var verkligen skönt att höra!

Åh, så skönt att hon är hemma igen!