Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 865 ggr
Labolina_73
0

det svåra...

men egentligen inte så svårt,, beror ju såklart på hur man ser på det..

Jag har tagit beslutet att kastrera Bacardi,, min underbara pojke. Men det går inte längre, han har provat att para nu i 5 löp och inte lyckats, sätter sej för högt upp och jag kan inte vara en hjälpande hand.. Då¨kliver han av och blir mycket förnärmad som om han inte kan själv,, hm NEJ det kan han inte.. :-(

Han kissar ju överallt här och Johan är galen och det är inget kul längre, det är helt enkelt inte värt det.

Måste köpa ny dubbelsäng, ny säng till dotter och ny soffa.. :'( supertrist men så går det ju inte att ha det.

Han fick dessvärre inga kullar efter sej vilken jag tycker är mycket trist för han är så fin och har väldigt många bra kvaliteer, men men man kan inte göra mera än jag redan försökt att göra.

Usch det här känns inget kul.. :-(

//Linda

Kronängens
0

Det är tråkigt när det blir så, det är svårare än man tror att planera sin avel. Det måste vara lite som ett lotteri att köpa hankatt, man vet ju inte om han kommer att strila eller inte. Är det något som är svårt att stå ut med så är det ju katter som kissar inne. Om man inte har rastgård att ha dem i så går det ju inte. Så är det bara.

Vrethagens
0

Usch, så tråkigt för dig, men det låter som en kastrering är ett bra beslut efter vad du beskrivit. Förstår det måste kännas jobbigt. //Åsa

Turill
0

Usch, så trist, känner med digGråter

Kram Therese

Kattilaforsens
0

Jag förstår att du tycker att det är tråkigt.

Har någon av de honor Bacardi träffat varit lite mer erfaren? Honor som parat ett antal gånger och som "vet hur man gör" brukar ju kunna lära upp hanarna och vice versa.

Juliette-
0

Usch vad tråkigt du som hade sånna planer men om han strilar så mycket så har ni ju givit honom många chanser ändå.. Jag hoppas du finner någon fin pojke att låna in istället och låter älskade Bacardi får bli gos kastrat de kommer bara göra honom gott

Fitnesscats
0

Jag vet hur gärna du skulle velat ha kull efter Bacardi, förstår att det måste kännas supertråkigt. Att ha hankatt fertil är inte enkelt alla gånger. Jag lider verkligen med er, usch Linda så trist…..

Bröderna Englalflickornas är som du vet fertila och jag måste säga att jag haft tur, "peppar peppar". Men jag kommer också att kastera någon av dem i "framtiden",eftersom i längden går det inte ha 2 st fertila. Jag vill försöka få de inplanerade kullarna på dem först, sedan får vi ta vårat beslut, vem som ska fortsätta vara avelshane, det är det svåraste beslutet. Ska bli kul nu när Sebek ska bli pappa i Augusti. Men åter igen Linda supertråkigt att du måste kastera Bacardi innan du kunnat använda honom i avel. Jag har tyvärr inga tips att ge, men jag hoppas att det löser sig till det bästa för alla partner. Kram Kram

PS. Vi ses på Söndagsutställningen..

Margona
0

Jag tycker det är så tråkigt för dig att det inte fungerar och att du inte får några kattungar efter honom, han är så fin, en riktigt stor kille. Jag säger som Eva-Helen att jag har haft samma tur med mina killar varken Smeagol eller Amadeus har strilat inne. Jag lider med dig vännen och hoppas att allt blir till det bästa till slut.

Kram

kerstin2181
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oh Linda, lider med dig, men det går ju inte ha det så i längdenSkrikandes jag kan skatta mig lycklig, för min Dogge, som sköter sig på alla sätt o vis,om han är bra på att para, visar sig om 16 dagar

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Mizzi
0

Fy va tråkigt för dig, har varit med om samma sak själv en gång, hade så mycket planer och så gick allt i stöpet för den hanen var direkt omöjlig att hålla fertil.

Han inte bara strilade lite utan fullkomligt kissade stora pölar överallt, i bokhyllor,på golven, i soffor, på diskbänken….. ja överallt.

Man ska ha en j*kla tur om man hittar en hane som sköter sig som fertil, dom växer ju inte på träd precis.

Kram //Marita

Labolina_73
0

#9 mm precis så gör Bacardi oxå.. kissar ordentligt överallt… skitjobbigt,, jag har tom varit hos veterinären med honom så det inte är UVI eller liknande.. :-S

aja tack alla för era snälla ord,, imorrn bär det av.. :-(

camgla
0

Fy vad tråkigt men när du nu har bestämt dej,hoppas jag

det känns lite bättre.Du har verkligen kämpat en lång tid!

Kram

Labolina_73
0

Nu är han hemma igen, allt har gått bra.

Det känns bara såååå himla trist detta.. Men jag hoppas att han oxå ska må bättre nu för det måste ju vara skitjobbigt och frustrerande även för honom som det var för honom.

Min älskling…

//Linda

[Pimme]
0

å va trisst men bara han mår bättre så