Skogkatt mot fladdermus
Måste bara berätta. Idag satt min sambo vid datorn och hörde ett väsande ljud… Konstigt tyckte han, det lät inte som någon av katterna… Han gick ut i hallen och vad fick han se. Jo, vår unghane "Jalle" satt och jabbade mot något som tryckt upp sig mot ytterdörren och väste. Förstår ni hans förvåning när det visade sig var en fladdermus…
Jalle är sanslös på att fånga flygfän, han hoppar upp i luften och snor åt sig dem med tassen, fåglar, flugor, getingar m.m, men denna gång hade han hämtat in detta lilla väsande nattdjur. Nu undrar jag bara vad han ska komma med nästa gång…
Du tog väl kort skrek jag, vilken syn att få ett foto på en jabbande skogis och en väsande fladdermus, men icke. Han tog fladdermusen och bar ut den, gömde den under lite bråte så den fick mörkt. När vi sen kollade senare, så hade den gett sig av.
Så, tyvärr inget foto få fladdermusen, men lägger med ett på mus-fångaren, så nu vet ni i alla fall
Fladdermöss väser

Hälsningar
Barbro

Vad vacker han är…

Wow, vilken syn det måste varit! eller usch, jag är inte speciellt förtjust i fladdermöss. Att Jalle inte blev rädd…en fladdermus kan man väl säga är ett rätt så stort flygfä!
Håller med #1 också, kanonsnygg kille!! 
/Maja

#0 Verkar vara en del fladdermöss i år.Jag hade en i en av mina skor!!
i går kväll.Usch ja men dom gör sig bäst på utsidan.
Hälsa unge herr Jalle att han kan gärna ta allihopa! Jag kommer inte att sakna dem
.

#4. Hon lever verkligen upp till sitt namn, din lilla jägar-fröken.

Äckligt värre, jag springer när jag ser dom, tur att jag bor inomhus
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus