Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 32-utanför-ämnet
Läst 2464 ggr
Ebbhab
0

Innätad balong?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi ska näta in balkongen på övervåningen åt Theo. Är det någon som har bra ideer att dela med sig av? Balkongen har varken tak eller väggar utan hänger "för sig själv". Bör man sätta nättak? Tacksam för tips! Mvh Eva

Ebbhab
0

Ursäkta stavningenGeneradmenade naturligtvis BALKONG…../Eva

Pulcherimas
0

Skulle nog sätta tak, jag, men det kan kanske också duga med att låta översta biten luta innåt. Men mina katter skulle garanterat komma på ett sätt att klättra vidare ändå!!

Själv drog jag nytta av balkongens lodräta balkar och använde mig av kraftiga buntband för att dra fast trästommen till inhägnaden. Lycka till!!

/Monica

Kronängens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har bakong utan tak, och det blir lite svårare att bygga kattsäkert. Jag har inte tak på innätningen, men mina katter vare sig klättrar eller hoppar så högt, så innätningen är säker för mina katter men kanske inte för alla katter. Nätet är mjukt och inbjuder inte till klättring. Jag hittade allt material på Hornbach.

Ebbhab
0

#3 Mycket diskret och snyggt! Min make är inte helt sugen på att jag gör en BUR av balkongen(min balkong är mindre än din), ditt alternativ var som sagt kanon! Jag bor i Umeå, har inte hört talas om Hornbach, men liknande material kanske finns på Jula el Clas Ohlsson?

#2 Jag kan ännu inte bedöma om jag behöver tak. Theo har knappt vistats alls på balkongen hittills (utan nät). Jag får sätta upp något provisoriskt skydd och hålla uppsikt en tid för att se hur klättringsbenägen han är.

Tack! Mvh Eva