Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 08-skogkattens-hälsa
Läst 1082 ggr
Signe-Jonna
0

Testresultat Pawpeds

Hur lång tid tar det innan HCM-resultatet ligger ute på Pawpeds? Hur lång tid har det tagit för era katters resultat att läggas ut?

AngelicaT
0

60 dagar efter att testet är utfört publiceras det på PawPeds. Detta för att man ska ha hunnit smälta ett ev dåligt resultat och meddelat resultatet till berörda parter..

Vidare gissar jag att  de som sköter sidan behöver lite tid på sig, det lär ju vara ett par resultat som ska införas menar jag..

Signe-Jonna
0

Okej, Tack! Då vet jag. Jag får vänta ett tag till då med andra ord…

AngelicaT
0

#Joo man blir ju lite ivrig om allt sett bra ut Glad

Signe-Jonna
0

Ja jag blev allt ivrig, har ju väntat i "hela" 16 dagar! Skrattande Tack för informationen, nu behöver jag ju inte kolla på Pawpeds på cirka 44 dagar. Jag var inne på din hemsida. Vilka fina katter du har! Funderar på att kattnappa Willi, vilken snygging! Kyss

maggan50
0

Flera katter som jag vet är testade finns inte inne på pawpeds sida.Är det slarviga veterinärer eller vad beror det på?

bibbi50
0

Det har jag också funderat på.

Min katts resultat kom in,men pappans har inte kommit in fast det är närmare ett år sedan han testades.

AngelicaT
0

Har man missat att skriva under blanketten kan de inte publicera den.. Kan det vara något sådant?

# Tackar för dina ord om Willie, han är en goding =) Bäst att hålla ögonen öppna då.. hehe Flört

bibbi50
0

nej,resultatet är undertecknat och ligger på uppfödarens hemsida.

Undrar om den där Torkel är en slarver,eftersom flera som testat hos honom inte kommit med.

Kattilaforsens
0

#4 Jag testade två av mina katter, med resultatet normal, för en vecka sedan så jag får vänta i hela 53 dagar till på att PawPeds ska publicera det.FlörtSkrattande Men som #1 säger så är det nog bra att man har lite extra tid på sig om testet skulle visa att ens katt har HCM.

Mulan
0

Hej!

Jag tar ofta en kopia av testresultatet och skickar till Anne Jensen. Då vet jag att det har kommit in. De resultat som inte kommer in kan bero på att personen som testar katten inte vill publicera resultatet eller har gjort provet hos en veterinär som inte är "godkänd" för att göra testerna. Lista på veterinärer finns på Pawpeds.

mvh Malin

Kattilaforsens
0

Enligt vad jag har förstått så får de som går till en "godkänd" veterinär och som inte vill att resultatet publiceras betala ett betydligt högre pris för undersökningen.

SussieBuzzie
0

#8 Då får jag hoppas att Torkel skickar in mina, då jag ska testa nästa helg hos honom. Men det gör han säkert.

#10 Vem är Anne Jensen?

//Sussie

Mulan
0

#12 Tjejen som Torkel mfl skickar sina resultat till. Adress mm finns på www.pawpeds.com under Health program.

#11 Inte hos oss, vi skriver på och alla resultat skickas vidare. Om vi inte skriver på avböjer vår vet att testa… Tycker jag är kanonbra, genom att samla in o dela med sig av resultaten gagnar man ju rasen på både kort o lång sikt.

mvh Malin

Kattilaforsens
0

#13 Ok, Det var min veterinär som upplyste mig om det, men då gör väl veterinärerna lite olika då.

Signe-Jonna
0

Grrr! Nu har det gått mer än 60 dagar, men inga resultat på mina katter är utlagda!

Kattilaforsens
0

Resultaten för mina två katter, som testades den 14 april, finns nu med i Pawpeds. Glad

Pia-Leena
0

Hej

Jag bara undrar till vilken e.mail adress man kan skicka inn nya kull för att få reggat stamtavlan på pawpeds?

Evnt vilken adress man kan skicka till i posten?

Kattilaforsens
0
Signe-Jonna
0

Nu finns min skogkatts resultat också med, men brittens har inte kommit än. Men det kanske blir i dagarna då. Glad

Pia-Leena
0

Tack så mycket. Orkade inte leta…. hihihi Skrattande

finamini
0

En internationell site för HCM-test-resultat:

http://www.winterfyre.com/testing/hcm.html

//Anna

finamini
0

efter HCM i länken skriver man in sidans nummer .då kommer man till aktuell status=senast inkomna resultat.

exempelvis http://www.winterfyre.com/testing/hcm12.html