Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 945 ggr
Bengan
0

Gillar era skogisar snö?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Den stora robusta och muskulösa katten med yvig svans och halvlång päls, vilken den Norska naturen i århundraden skoningslöst avlat fram och fött upp med hjälp av isande kyla, snöstormar, piskande regn och hagelskurar, svält samt rädsla i de norska skogarna"

Så står det i raspresentationen på Skogkattslingan, men hur är det trivs era skogisar i snö och kyla?. Vi har en som defenitivt gör det. Våran S*Icewood`s Rodrigo, eller Roddan som han kallas älskar snö.

Han plöjer genom snövallarna och vill gärna vara ute länge, även om det är 10 minus. Eftersom vi saknade kattgård i vintras så fick dock inte vara ute så mycket då husse fryser hela vintern, men i år så kan han få knalla ute mer i snön om han vill då vi byggt kattgård.

Mvh Bengan

RolfH
0

Mina Skogisar är ute i rastgården väldigt mycket även vintertid oavsett hur kallt det är. De älskar att leka med snöflingor och att gräva tunlar i snödrivorna. De gillar även att vara ute när det regnar och jag har märkt att det påverkar pälskvaliten posetivt.

//RolfH

fiskerjentas
0

Jo, tre av mine synes snø er helt ok

Sol-Mone
0

Jodå snö är toppen. Zizze gillar att gräva i snön.

LosGatos
0

Vår yngsta hona tycker snön är jättespännande på balkongen! Mellanhonan tycker det är äckligt med snö, "man blir ju blöt om tassarna". Fast hon kan sitta ute på balkongen hur länge som helst… Skrattande Vår äldsta hona och vår hane tycker inte att det är något märkvärdigt.

Bengan
0

Här kommer en lite snöigare bild med Roddan.

Mvh Bengan

Margareta
0

Hedvig ligger på balkongen tills hon är översnöad utan att bli ett dugg bekymrad.

Numer pensionär i Nynäshamn

IngerH
0

Vick'en kul fråga!
Onna, gillar snö vill vara ute längre än vad jag vill. Mira går ut en stund. På altanen vill båda vara om jag skottar åt dem, och vad gör man inte …

Schackis
0

Hej Bengan.

Eftersom våran Schackis inte gillar snö misstänker jag att Buzzy inte heller är så förtjust i snö.

Bengan
0

#8 Nej inte i vintras i alla fall, han var ute en del men gillade det inte så mycket. Vi får se i vinter. På bilden så ser han dock ut att gilla snö, men han var inte ute så längeGlad