Gillar era skogisar snö?
"Den stora robusta och muskulösa katten med yvig svans och halvlång päls, vilken den Norska naturen i århundraden skoningslöst avlat fram och fött upp med hjälp av isande kyla, snöstormar, piskande regn och hagelskurar, svält samt rädsla i de norska skogarna"
Så står det i raspresentationen på Skogkattslingan, men hur är det trivs era skogisar i snö och kyla?. Vi har en som defenitivt gör det. Våran S*Icewood`s Rodrigo, eller Roddan som han kallas älskar snö.
Han plöjer genom snövallarna och vill gärna vara ute länge, även om det är 10 minus. Eftersom vi saknade kattgård i vintras så fick dock inte vara ute så mycket då husse fryser hela vintern, men i år så kan han få knalla ute mer i snön om han vill då vi byggt kattgård.
Mvh Bengan
Mina Skogisar är ute i rastgården väldigt mycket även vintertid oavsett hur kallt det är. De älskar att leka med snöflingor och att gräva tunlar i snödrivorna. De gillar även att vara ute när det regnar och jag har märkt att det påverkar pälskvaliten posetivt.
//RolfH
Hedvig ligger på balkongen tills hon är översnöad utan att bli ett dugg bekymrad.
Numer pensionär i Nynäshamn
Hej Bengan.
Eftersom våran Schackis inte gillar snö misstänker jag att Buzzy inte heller är så förtjust i snö.
Vår äldsta hona och vår hane tycker inte att det är något märkvärdigt.