Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 563 ggr
Millan1971
0

Perser mot Skogis?

Tro inte att jag är knäpp men har en sockersöt persertjej svartsilver-vit som jag måste hitta ett hem till då jag även har hennes pappa Benji här hemma. Är så förälskad i även Norskskogskatt så om någon här inne vill byta sin skogis mot min pärla på 14 veckor så pm;a mig genast! Det skall vara en hona då jag redan har en hane…Hon kommer att bli så omhändertagen så…Har även en amris så lite hundvana är ju bra;)Vuen eller unge spelar ingen roll! Hoppas vi hörs! Vi bor i Ludvika. Kramar Millan

Sissi
0

Lite underligt inlägg måste jag säga!
Jag tror faktiskt inte att någon här har lust att byta bort sin katt mot en annan, framför allt inte till en annan ras.

Om du inte kan behålla din Perser hona pga att du har hennes pappa hemma, så är det väl inte så lämpligt att ta hem en hona av annan ras. Enligt SVERAK är det strängt förbjudet att para sina raskatter med någon annan ras eller huskatt.

Men om du ska kastrera pappa katt, så kan du väl lika gärna behålla dottern också.

Sissi

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Ixatrixa
0

Nu kanske det finns uppfödare som har perser också  och kanske är intresserade av ett sådant utbyte det är ju inte helt ovanligt att man föder upp två raser och jag antar att trådskaparen är medveten om SVERAKS regler då hon har perseruppfödning vad jag kan se när man går in på hennes sida. Det är ju inte emot reglerna att ha två raser vad jag vet eller tom många olika raser…snarare mera besvärligt.

Sissi
0

#2 Nu menade jag ju inte att det var förbjudet att ha två raser utan att man endast får para 2 raskatter med stamtavla som är av samma ras.

Imasy
0

Men var det inte du som sålde dina katter för att barnen var allergiska? Eller blandar jag ihop dig med någon annan? Ber om ursäkt isådanfall!

Sissi
0

#4 Om du menar mig så har jag aldrig sålt någon katt pga allergi, det är nog någon annan.

…och ang själva tråden och ämnet så tänkte jag inte så långt att man kanske har en kattunge själv som man vill bli av med (få såld), som man då skulle kunna tänka sig att byta bort.

Imasy
0

Nej jag menade TS, men jag vet ju inte om jag blandar ihop hene med någon annan med liknande nick :)