Kryssningstråden!!
Startar denna tråd då för att kunna organisera en kryssning till Finland/ Åland lite bättre enl önskemål och prat i en annan tråd.
Mitt förslag är att resan planeras till mitten- slutet på augusti innan alla höststormar börjar… Vilka hänger med? Vem kan hjälpa till att planera?

Jag hänger på och kan hjälpa till.

Ja jag vill ev med!!! Men är ingen festprisse men kan följa med o äta god mat mm. Detta lir ensamma utan göbbar eller?

Jo visst kan jag hjälpa till om NI behöver mig!

Jag vet inte om de ska följa det har aldig diskuterats. Klart du ska följa jag är inte heller så hemsk på att festa det var lite på skämt.

Det finns ju gubbar på båten hahaha=)
Jag hänger gärna med. Jag e ju lite av en party människa nu för tiden=) Och singel hehe=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

oh vad kul, då kan vi bli några stycken! Gubben min åkte birka prinsess här i våras, en partybåt som passar alla tycken och smaker..

Bra det Madde slipper jag ju åka ensam från Karlstad i bussen.

Ja jag gillar Birka den passar för allas smaker.

mm, det finns ju spa, bad, relax, shopping, drinkar, barer, disco, (killar
får prata lågt om dem, gifter mig ju nästa vecka)

Hi hi ja det får du nog göra men även jag om det ska bli någon kattunge här hemma någon gång.

Min pappa brukar få buntar med gratis resor på viking. Då betalar man bara maten kanske skulle prata med honom och hänga på? Sen var de ju de där med hundvakt som kan vara lite jobbigt men fan skulle ju vara as skoj..

Men jag då,, som måste sälja mina kattungar för att kunna följa med.
Ni får inte glömma mig,, men stormen är redan här nu

#12 Du är välkommen du också

JO!!! Men S*Fjellans "Rita" dig GLÖMMER VI aldrig!!!! Jag vill ju LÄTT träffa dig!!!!!

Åhh….vill ha #12 paddan e ju underbar=)
S*Luddhuvet´z

#15 du ska inte ha nån mera nu du ska åka på kryssning *fniss* om du köper kan du ju inte åka med haha

Jo men paddan är visst såld!!!!

Är det inte två paddor på bilden????

Då var ju det tur då hahaha=)
Då hänger jag på igen *flina* Nu blir det Party tjejer haha=)
S*Luddhuvet´z

Jo den ena paddan är iaf tingad å sen ska jag ju ev. behålla en hona.
Men 1 ev. 2 behöver nytt hem,, innan jag kan åka på kryssning

Ja vad roligt med party 

Men Juliette, hör av dig om du har möjlighet att prata med din pappa, det kanske sporrar fler att följa med då. Min mail är info@frostvikens.se
Gisela

Jag brukar också få gratis resor med Viking ganska ofta men jag tror även Birka brukar ha någon typ av detta. Jag kan ta på mig att ringa de olika bolagen om intresse finns.

Men tänk på att jag inte är någon ungdom,, egen hytt med allt behövs här!!! Fullserivce tack;-))

# 21, Margona, ska vi bilda festkommite då ? Ska vi ses om ngn vecka över en flaska vin och planera?? Alla som vill och har möjlighet att närvara vid festkommitens ordinarie stämma är välkommen då!

#24 Det går säkert att ordna.

Ja Gisela det kan vi göra låter riktigt roligt med lite vin och bara snacka lite. Se bara till att jag inte pratar för mycket

Jag skicka ett sms till min far men som sagt de är ju svårt att veta hur många vi skulle bli jag kolla med han om han hade för 40pers (tror de går 2 på varje) men jag är inte säker.. få se vad han säger om viking nu duger :)

JO!! Men om man är medlem i Viking Line så brukar man få gratiserbjudanden. Jag är ju det o brukar ju få MEN då måste vi komma på ett datum så att vi kommer på samma resa! Men på en gratis grupprabatt resa hur många måste man vara då???

Viking duger alldeles sälert jättebra. Vi kan öppna djurpensionat hos min sambo om det behövs…..

kanon jag har 6katter och 4 hundar han kan få vara vakt åt.. Bra då var de löst Margona

http://www.vikingline.se/pagesSE/OvrigtVikingclub.asp
Kolla här om resor, medemskap mm.

#31 inga problem han älskar alla djur och skulle bli glad av att ha dem här.

ÖVER 40 GRATISRESOR HAR JAG OM JAG VILL PÅ VIKTING.. VÄNTAR PÅ MER INFO ANTAR DE ÄR C HYTTER DÅ OCH BEROENDE PÅ HUR MÅNGA VI BLIR FÅR VÄL NÅGRA AV OSS DELA HYTT?? HOJTA OM DE ÄR AV INTRESSE

#33 haha tror inte riktigt du är allvarlig

Blir Mariehamn då med Cinderella

Jo men kanske inta alla då men några inga problem.

Haha vi måste åka före 26aug eller nått i så fall säger min far han skulle kolla exakt datum

Bra jobbat Juliette, jag har inga problem med hyttdelandet….
Ska vi försöka åka 24-25 augusti i så fall, 26 är på söndagen v 34

Ja du tror jag kan då i alla fall!!!

Jag ska kolla så jag inte har någon tenta då bara.

Jag fundera på en sak bara gäller sånna där på helg då?

Ja, och jag är barnledig den veckan…

jag har tenta den 24 augusti från 9-13 men jag tror båten går senare än den tiden.

MEN! jag är ju i Norge den helgen, singel och behöver komma ut
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Min moster vill också följa med……

Kanon Juliette…=) Jag tar gärna en egen hytt om det funkar annars så kan jag gärna dela haha.
S*Luddhuvet´z

Jag har inga problem att dela hytt

Fasiken vad synd att de är i Augusti!
Vi har precis avbokat våran kryssning för att kunna spara vartenda öre till flytten!
Men är gärna på en annangång!
//Sanna

Ja men jag o du Madde kan ju dela ;-))

Ska du och jag dela då Margona, gärna i hop med någon fler som törs sova med oss…

Ska du och jag dela då Margona, gärna i hop med någon fler som törs sova med oss…

Bara ni inte snarkar så kan jag oxå dela

Ja det kan vi göra

#53 Du är så välkommen!

Eller biter mig i tårna eller tuggar på mitt hår ska ska det väll gå bra menar jag!!!

#45 Synd du ska till Norge just denna helg men det kan ju bli flera gånger.
Min moster kan också dela hytt med oss.

Ja men jag då???? Rita va hmhmhmhmhm Ja men jag snarkar ju hmhmhmhm säger Göbben.

Jag skulle oxå vilja men kan inte,, min son fyller 7 år den 24-e
trist,, men men som sagt båten går ju massa ggr mera.. :-)

Men då satsar vi väll på denna helg. Juliette du får väl informera mig och Gisela när du vet mera om biljetterna. Alla som är intresserade får kolla om de kan denna helg och medela oss när ni vet. Gisela vi får bestämma när vi ska träffas för att planera det hela.
Margona

Jag är orolig de bara är sön-tors de gäller

Men jag ska kolla med viking angående gratisbiljetter också. Det kanske kan vara bra om alla som vill följa mailar mig eller Gisela så det är lättare att se vilka som seriöst vill följa. Min mail är margona@glocalnet.net Gisela har mail info@frostvikens.se.

Jag ska börja plugga i höst och vet inte änns när uppropet är eller vad de kallas på högskolan

Gå in på universitetets hemsida det brukar stå där, skulle tro det är runt den 29 Augusti.
Lite förtydligande i båtvärlden verkar vara på sin plats. Åkte någon men Birka i våras så var det med Birka Paradise, inte Princess. Birka Princess såldes våren 06 till ett rederi i grekland (alt cypern) för kryssningar i medelhavet, och döptes om till Sea Diamond.
I April 07 så lyckades grekerna sänka fartyget utanför Santorini. Det blir ganska blött att åka med Princess nuförtiden då den ligger på 90 meters djup,eller nåt sånt
.
Mvh Bengan

#64 så sent? Oj vad lycklig jag skulle bli om de var de vad skönt och jag hinner jovva mera + ledigt lite
Suck ja är oxå inorge den 25 augusti=(( trist.. jaja båten går fler gånger..

Åhhhh en kryssning och riktig tjejkväll.Hur roligt hade inte det varit*suck*
Xålika ska ha sina bebisar den veckan så jag får stå över.
men jag måste bara hänga med nästa gång det blir Jippo.
Åhhh va det hade varit skoj.
Ehhh ni kan väl ta ett par öl för mig tjejer och så tar vi dem ihop nästa gång
Kram Susann

Jag har tydligen några gratisbiljetter men de är troligtvis till Åland med Viking. Hur många är osäkert men de skulle kolla upp det.
Å vad kul det skulle vara ett helt dygn utan djur och familj och bara kunna slappna av och njuta. Hm hur jag nu ska kunna slappna av med djuren i ngn annans händer
Men jag kan nog bara åka om pudelpupparna har flyttat innan, tror inte gubben går med på att passsa två kullar med valpar. Räcker nog och blir över med 7 veckors bedlingtoner åt honom
Jag kommer kanske om jag får ledig ifrån jobbet et par ekstra dagar. Jag ringde Margona i kväll å hon sa jag måste komma.
Det var ju jag som kom med idèen om detta…ha ha ha !!!

Jag gillar att festa så då blir det nog fart i er svenskar…. hihihi

Var det någon som fick koll på om det gällde även helger? Vore ju himla kul måste jag säga. Får styvdottern följa med oxå kanske? Då blir vi tre, så någon mer får ju plats i hytten. Har inte pratat med sambon än så vi får se, men det vore ju roligt =) Vi har semester då så vi kanske åker någon annanstans, men annars lär jag maila =)

Ja!!! men alla som vill får ju följa med!! De blir ju bara roligare destå mer vi blir….:-))

Hallå ingen mera med hallå??

*puttar*
S*Luddhuvet´z
*putt putt putt*^ hihi

Bra att ni puttar upp, vi vill ha med många
Hur många är vi ska mad hittills dags?

Jag vet faktiskt inte hur många som ska med, ingen har anmält sig till mig via mail ännu. Jag vet inte om någon har anmält sig till Gisela, har inte hört något från henne. Hon har väll fullt upp inför sitt kommande bröllop på lördag. Men hon hör nog av sig när allt är över

putt putt,
Nu är jag hemma igen, nygift, lycklig och trött!!
Ingen har hört av sig till mig! Tror det får bli så att det sätts ett datum som vi går ut med och de som kan hänger på….
Fru Vikström

En har anmält sig till mig nu.

Haha ja jag hehe=)
S*Luddhuvet´z

#80 STORT GRATTIS till den nygifta!!
/Sylvia

JA HIPP HIPP HURRA!!!!!! GRATTIS Till Gisela & Janne. Det var väl i lördags va???
Jo jag väntar med o maila om svar till resan som jag skrivit förut så har jag lite beskymmer med pengar! Har ju ej fått några sedan 18 maj o när de kommer från Facket typ 2-3000kr mindre än förut så går nog alla pengar till RÄKNINGAR så jag vill vänta lite om svar! TYVÄRR!!!

#85 Jag tror att många med mig inte vet vart resan ska gå och när. Därför är nog folk osäkra… /Sylvia
HA ja vart ska ni skulle vara skojsigt att få åka på resa med allihopp,HA
#85 Grattis till er nygifta!
Vilken fin bröllops bild.
Jag sk inte med på kryssning, men eftersom jag är lite fartygsdåre så kan jag ju bidra med att visade olika fartygen som går till Åland.
Vi börjar med det billigaste alternativet, Birger Jarl. Här är det nästan gratis att åka.Båten brukar vara full med bridgespelande pensionärer. Fartyget är en klassiker på Östersjön. Den ärbyggd 1953på Finnboda varv i Stockholm

#88 Tack!
#80-91 Åh vad bra med en liten sammanställning av båtarna. Birger Jarl har jag åkt med, det är faktiskt en riktigt fin båt, men det kan partajas en hel del där med..
Margona och jag ska träffas snart så får vi se vad vi hittar på för något
Ska du inte följa med då Bengan??

Kanske dags att åka på den här resan nu, det vart av någon anledning inte av förra året. Gisela, vad säger du ska vi åka på en kryssning framöver????

#93 Absolut!

När då? 

Kom med förslag när ni kan så försöker vi hitta någon dag som passar de som är intresserade

Jag e med.. :-) kan nästan när som,, bara jag vef innan.. :-D nu har min man semester i 3 veckor.. ;-)
//Linda
Vart går kryssning ? jag har varit i väg på en för några årsen till Åland det var jätte kul

Den går med största sannolikhet till Åland eller möjligen Åbo.
oki till Åbo det måste jag eftersom min dotters pappa bor i Finland , jag åkte över förra året & det var mycket trevligt på båten

Mitt förslag är att vi åker i augusti. Det är mycket just nu när semestrarna drar i gång och svårt att hitta en helg när det passar. Mitt förslag är att vi åker Birka Paradise

Jag tycker också att vi ska åka i Augusti och Birka är en trevlig båt.

den båten har jag inte åkt ännu,, :-) men ja varför inte i augusti,, kan vara mycket tevligt,, bara inte den 5 augusti för då har jag bröllopsdag.. ;-)
//L

Jeg kommer om det blir i augusti bara vi inte väntar kattungar vid den tiden , men har min mann att passa på i så fall.
Men om jag har jobb under den tiden så går det ju inte…hmmm
Har åkt med Birka Paradise för några år senn 
En liten "besserwisserkommentar". Det heter fartyg inte båt, båt använder man när man metar 
Trevlig resa
Mvh Bengan

#105 ska du inte hänga med då Bengan?

Ni får akta Heby och Kungsörs utställlningen bara så kanske man kan åka med :)
#106, Nä jag har fullt upp i Augusti, rally och kattutställningar om vartannat.
Mvh Bengan