Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 02-kattungeprat
Läst 1042 ggr
Mulan
0

Kattbebisarna har kommit!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är så väntan slut för oss, i natt föddes 7 st kattbebisar med Dompan som mor och Xeke som far! Jättefina alla bebisarna och jag är så stolt över mamma Dompan som skötte sig så fint.

Var bara tvungen att dela med mig.. Bifogar en bild på 6:an.. Måste också erkänna att jag i denna kull haft ett elände med könstbestämningen, jag får nog vänta ett tag till.. Jätteskumt! Brukar alltid klara det, men inte nu.. HemlisGenerad

http://vildhjartas.blogspot.com/

mvh Malin, S*Vildhjärtas

Sissi
0

STORT GRATTIS till de 7 små sötnosarna!
Roliga smeknamn du gett dem!!!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

[michaelalundgren]
0

Grattis Malin, Stefan och barnen till 7-lingarna!

Dalwhinnies
0

GRATTIS till så många fina bebisar! Härligt med så mycket vitt!

/Maja

mozilla
0

GRATTIS!! full fart i huset om några veckor då Skrattande

Det här med könsbestämning   hmm…. Har heller aldrihg haft svårt att könsbestämma kattungar, utom denna gången.Men det hade sin orsak.Den jag tog för givet var en sköldpaddhona (som dom brukar vara) visade sig efter mycket vridande och vändande vara en sköldpaddsHANE!! Så nu har jag varit med om det mesta Fot i munnnen

Ha en riktigt solig helg!!

Annika & femlingarna

Kronängens
0

Grattis!

Draken_old
0

Grattis Dompan & Xeke bebbarna.
Härliga vitfläckar!
Ska bli super skoj att snart få se dom IRL. :-D
/Kattis

LittleL
0

Grattis!! Nu får ni att göra i sommar, oj, oj ,oj…7stycken… Härligt! Ja, det där med könsbestämning kan vara knepigt. Det fick ju jag erfara denna gången. En av hanarna var ruskigt knepig…Då är det bättre att vänta några dagar, jag ville inte joxa för mycket med den stackarn. Lycka till med dom små! /Sylvia

Mezzo
0

Grattis till kullen!!!:)

Runsviks
0

Grattis till småtrollen. Jag kommer att följa dem med spänning så lycka till med de små.
Nospussar i massor från oss i norr

Sagolika
0

Grattis till sjulingarna! :)

Mulan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tusen tack för alla grattis, vi är så jätteglada för sjulingarna, även om jag misstänker att de förmodligen river huset om några veckor… Glad Alla går upp i vikt bra, enda är att mamma Dompan är trött o sliten, men vi matar med modersmjölksersättning och extra näringsrik mat, så vi hoppas att hon piggar på sig lite mer. Det kostar på att vara sjubarnsmamma.. Och inte nog med det, igår eftermiddag fick hon ytterligare en liten, men den hade suttit fast för länge inne i henne och var dödfödd… Ledsen Sorgligt, men det var nog ändå det bästa.. Så sammanlagt 8 kattungar fick hon, inte konstigt att hon är trött o sliten efter dräktighet och förlossning..

Ytterligare en glad nyhet kom idag, Demonius Drakblomma från vår Blom-kull blev pappa till fem små skönheter hos S*Syrenbackens, stort grattis till bebisarna Gurli & Bernt o mammakatt Elsa och pappa Demonius med familj!

Tack igen för grattis och kramar till er alla!

mvh Malin

Kattilaforsens
0

Stort grattis till kullen!Glad

Mylingens
0

Grattis Malin! //Kaisa

Mulan
0

Usch, jag är så ledsen… Dompan har ju varit lite hängig, kanske inte konstigt med så många bebisar, men idag har hon inte blivit bättre.. Ringde Djursjukhuset och vi fick komma in.. Dompan har fått livmoderinflammation och ska opereras, och jag hoppas att det ska gå bra… Håll tummarna!! GråterGråter Själv fick jag åka hem ensam och nu far tankarna i hundranittio, så måtte de ringa snart o säga att hon mår bra..

Kattilaforsens
0

#14 Usch, vad tråkigt! Här håller vi alla tummar och tassar vi kan för såväl mor som barn.

[michaelalundgren]
0

#14 Malin, sänder styrkekramar till er..
Hoppas att allt går bra..

zealousnfo
0

Åh, Malin, vad ledsamt! Håller alla tummar att Dompan snart är hemma, frisk och pigg igen!

Mulan
0

#15, 16, 17 TACK! Kyss

De ringde precis från Djursjukhuset och berättade att operationen har gått bra. En moderkaka låg kvar i livmodern och hade infekterat den rejält, plus att livmodern var enormt uttöjd av alla bebisar som hade huserat i den tidigare. Domino är nu kastrat så detta blir hennes sista kull.. Huvudsaken är att Dompan blir frisk och att de små mår väl, och det verkar ju gå fint nu, även om jag fortfarande har hjärtat i halsgropen. Tur att vi åkte in med henne och tur att allt hittills har gått bra.

kramar

zealousnfo
0

Skönt att höra!

kram!!!

[michaelalundgren]
0

Vad skönt att höra att hon mår bra, även om det nu är som kastrat. :)

Runsviks
0

Styrke kram till både dig och din familj och jätte stor nospuss till Dompan och hennes små. Hoppas nu att allt kommer att ordna sig…

virvlas
0

Jag håller tummar för snabbt tillfrisknande!
Stor kram till er alla!

Kattilaforsens
0

Vad skönt att höra att Dompan mår bättre.

Mulan
0

I morse åt Dompan en stadig frukost, och de små verkar fortsatt pigga o livliga och hoppet lever..

Tack för alla tumhållningar, det värmer!

kramar från Malin

virvlas
0

Åh vad skönt att höra att hon har fått tillbaka matlusten!
Gott tecken.
Jag har tänkt en massa på er så jag är glad att du håller oss uppdaterade.

Kram, Jessica

marinis
0

Grattis till kullen!
Och skönt att det gick bra med mamma katt.

/Marina

[Pimme]
0

å va sjönt att de ordna sej för kattmamman å ungarna Glad

maximus
0

Håller alla tummar och tassar för er och Dompan

och Maximus hälsar många pussar och kramar

till sin älskling Dompan

kram Annette med familj

Sissi
0

Fy så trist med Dompan, hade samma problem/otur med min hona Adidas och jag vet hur otroligt orolig man är innan allt löser sig, livmodersinflammation är verkligen inget att leka med.

Hoppas hon kryar på sig snart så att hon får vara med sina små bebbar igen.

Kram Sissi

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***