Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 1517 ggr
SillyZones
0

Förtvivlad!!!!

Sitter här och gråter i förtvivlan, Zero är borta! Jag och barnen var ute med honom i koppel nu på kvällskvisten för han ville så gärna ut och lufta sig. Sen hände det som inte fick hända, jag tappade koppeldosan och av smällen bakom honom fick ahn panik och sprang in i en grannes utemöbler och trasslade in sig, och fick ännu mera panik och innan jag hann få tag på honom så gick koppelfästet sönder och Zero sprang iväg!! I total panik! Gud vet hur långt han har sprungit! Jag och barnen gick och letade och grät, barnen är helt förtvivlade och jag med. Vi hittar honom inte, han är helt borta! Till slut var jag tvungen att gå hem och lägga barnen, är själv hemma till kl 21:30. Jag sitter som på nålar nu, jag måste ut och leta! Men det känns som att leta en nål i en höstack! Min lille gubbe!! Jag skulle dö om han inte kommer tillbaka… En sak är att han är så präglad på mig och så social så han borde svara mig om jag ropar på honom. Men just nu är han väl så skärrad, och dessutom vet jag ju inte hur långt han sprungit.. Åh, jag är så ledsen!!!!

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

LittleL
0

Åhh, herregud din stackare GråterGråterGråterGråterGråter Jag önskar jag bodde närmare så jag kunde hjälpa dig. Finns det ingen som kan passa barnen så du kan leta?? Jag håller tummarna HÅRT för dig och Zero. /Sylvia

[michaelalundgren]
0

Stackare!

Jag håller alla tummar för att du hittar honom, och hade jag bott i närheten så hade jag hjälp dig leta. Jag vet hur det är när ens katt springer bort…

/Michaela

blondifire
0

Stackars er o stackars Zero,han måste vara livrädd juGråter håller alla tummar vi kan här för att du hittar han så fort som möjligt. har du nån som hjälper dig o leta?

S*Winsnes Wilda

Margona
0

Stackars dig och Zero, jag hoppas du hittar honom snart. Jag håller alla mina tummar att allt slutar bra.Gråter

Turill
0

Usch så hemskt, känner med digGråter, du ska se att det ordnar sig, och att Zero snart är hemma hos er igen.

Massor av tröstekramar/Therese

Ixatrixa
0

De brukar ju inte springa så långt om de är innekatter ….han ligger säkert och trycker i närheten.

Jag håller tummar o tår för att han kommer snabbt hem till dig igen!

Mezzo
0

ett tips.. vet inte hur ni bor .. men kolla under alla bilar i närheten!!! (hade en kattunge för ett par år sen som tog sig ut och inom 1½dygn fann vi honom, han satt och tryckte under en bil! såååå glaaaaaad var han när han fick komma hem igen) =)

SussieBuzzie
0

Stackars vackre Zero och din familj. Det är ju sådant som inte får hända.

Förhoppningsvis har han inte hunnit så långt, då han säkert är rädd och panikslagen och vill att ni ska hitta honom.

Hoppas att han kommer till rätta! Håller tummarna! 

//Sussie

Fitnesscats
0

GråterStackars Stackars er… mina tankar går till er, hoppas verkligen att han kommer åter.

**Kramar i massor**

Sagolika
0

Stackare! Håller alla tummar att han kommer tillrätta.

SillyZones
0

HAN ÄR HEMMA!!!!!!! Kom till ett stort tätt buskage som såg ut som ett riktigt bra gömställe om man är en rädd katt. Det var så tätt att det inte gick att se in, menjag ställde mi goch lockade och ropade hans namn. Efter en liten stund hörde jag hur det knakade inne i buskarna och jag pratade med honom och då kom han ut till mig. Åh, min lille älskade gubbe!!!!

Juliette-
0

Hörde precis älsklingen är hemma.. Kramar till er Jessica och Zero skönt han kom hem oskadd och så snabbt ändå

kerstin2181
0

Blir ju tårögd, underbart att det gick så fort, grattis

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Bengan-A
0

Skönt att det gick bra, Ge Zero lite extrabra käk ikvällGlad

Mvh Bengan

blondifire
0

vilken lättnad! pussa på han från oss alla för att han vart smart nog o vänta på matte så näraKyss

S*Winsnes Wilda

Runsviks
0

Å, vad skönt att det slutade lyckligt. Det finns inget värre än att leta efter en katt som har sprungit iväg i panik. Jag har också flexikoppel till mina katter och var med om samma historia som du har varit med om nu i kväll. Katten och jag gick lugnt i skogen där vi brukar gå och så utan förvarning stack Lovis (katten) och jag tappade kopplet och den dunsa och slog bakom henne vilket Lovis blev ännu räddar. Sedan var hon helt borta… med kopplet efter sig… vi, mina tjejer och jag letade och grät letade i varje trädtopp och under alla buskar… flera timmar senare innan det hade blivit riktigt mörkt gick jag samma stig som jag gått åtskilliga gånger på den kvällen. Då hörde jag ett lite mjauuu och inne i busksnåret låg hon helt inlindade i kopplet. Men vilken glädje att vi hittade henne och att hon levde, jag var så rädd att hon strypt sig av kopplet…. Efter den turen så trär jag alltid kopplet genom hällarna på jeansen eller någon ögla på jackan. Har även funderingar att ha en säkerhets ögla på kopplet som jag har runt handleden…

Pussa på Zero och sköt om er….

LittleL
0

HÄRLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så skönt att han är hemma igen! /Sylvia

Margona
0

Vad skönt att du hittade honom så snabbt, min Smeagol hade sönder själva låset till buren en gång på en utställning och smet ut på parkeringen. Men som tur var är han inte rädd och ovan att vara ute så jag behövde bara ropa på honom så kom han till mig.

SussieBuzzie
0

Skönt att Zero är hemma igen. Ni får mysa extra mycket med honom ikväll så han känner sig extra trygg.

//Sussie

Sagolika
0

Skönt att det löste sig!

skogisen
0

åååå va skönt att du hittade honom---vilken mardröm.

Skrattandepussa på honom från oss  /  yvonne

Florinellas
0

Härligt härligt att han är hemma igen och att allt löste sig så bra =)

Lollo

Fitnesscats
0

Toppen att både han och Ni fann varandra igen.Glad

Vargtass
0

Ååååh, vad skönt!!!Glad

Shalina
0

Skönt att du hittade honomGlad Jag vet hur det känns när den ena skräckbilden efter den dyker upp över vad som kan ha hänt. Siv

SillyZones
0

TACK allihopa, ni ska bara veta hur lycklig jag är och hur jag gick igenom alla helvetets kval när han var borta. Man blir alldeles iskall inombords och målar upp den ena skräckbilden efter den andra. Usch, jag har gråtit så attt jag har ont i huvudet… Men nu är han hemma och lika lycklig och glad som alltid. Frågan är bara hur han ställer sig till att gå ut i koppel sen, Zero och jag har haft sådana underbara kvälls-långpromenader, där han trippat fram bredvid mig stolt som en tupp med svansen på topp. Undrar om allt det är förstört nu? Det vore så tråkigt.

Ja, Kristin, det är ju det som är det värsta med flexikoppel, när man tappar dem så för de ett sånt hemskt oväsen och "förföljer" katten så de blir fullständigt panikslagna när de springer. Annars är det super, men jag tror som dig att jag ska trä kopplet genom någon säkerhetsögla.

Runsviks
0

#26 Nog ska du fortsätta att gå ut med honom, men välj inte samma plats där han blev rädd de första turenena du gör med honom. Det tog ett tag innan Lovis gick med svansen i vädret på den stig där hon fick panik. Men idag 1 ½ år senare märks ingen skillnad.

Lycka till och det är så mysigt att gå på promenad och sitta på en stubbe och titta på fåglar och ekorrar tillsammans med en katt  och bara mysa….Skrattande

Sissi
0

Gud vilken tur att han är hemma hos dig igen!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

erspers
0

vad bra att han kom till rätt igen..pust..

S

SillyZones
0

#27 Ja, jag får ta det lugnt och försiktigt i början och hoppas på det bästa!

Ja, det är så skönt att han är hemma och det tycker han med.. Vi har myst med varann riktigt mycket nu, r så glad att det gick bra!

ariel
0

Satan tårarna bara rann när jag läste…Sen rann dom ännu mer när jag läste att han kommit hem*gubben

Vilken tur Jessica,,,Puss på gubben& kram till dej!

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

jaanuska
0

Vilken lättnad! OJ vad min hjärta hoppade när jag läste din inlägg. Men det blev lyckligt slutGlad Pussa lite guldklimpen från oss och pappa AlbinKyss

EddaM
0

Samma här, blev rädd jag med. Men tur att allt har gått bra. =) Och snart blir Zero farbror=)))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Humletassens
0

Visst är det hemsk upplevelse.

Vår vita Bulle smet ut i lördags men kom hem igår kväll, smutsig som aldrig förr men annars bara hungrig och törsdig.

//Henrik

SillyZones
0

Tack för all omtanke. Det är en vidrig upplevelse ja. Man är så orolig och förstörd. Zero har varit extra mammig sen han kom hem igen :-))

[Pimme]
0

vicken skräckhistoria! vicken tur att han kom tebax snabbt