Rosa tutor?
Måste spenarna alltid bli röda/rosa?
Idag är det tre veckor sedan Billie var på parning, jag tittade på tutorna direkt när hon kom hem och då var de små som knappnålshuvuden och det var så man fick leta efter dem.
Nu är de lätt rosa, stora (3-4 mm) lite torra och man kan lätt känna dem när man klappar henne på magen, även de uppe vid frambenen. Hon känns också lite spänd över buken…
vad tror ni kan det ha tagit??
Jag tycker att det låter lovande.
Min dräktiga hona, som nu gått in i 5e veckan, har heller inte mer än ett par tuttar som är rosa, men betydligt större är de.
Oftast är det en väldigt drastisk skillnad på både färg och storlek på tuttarna när katten blir gravid första gången sedan kan det vara svårare att se om tuttarna blivit större och rosa lika fort som man gör på en förstföderska. Sedan kan det nog variera i hur rosa tuttarna blir från katt til katt och även ras ( kattens färg kanske påverkar med var en tanke jag fick).
Ett säkert tecken är ju också ökad matlust och jag inbillar mig att jag ser någon slags gravidlook i ögonen på honorna men det inbillar jag mig nog bara *skratt*

#2 Då är vi två som inbillar oss.
Jag tycker också att mina honor får en särskild, lite drömmande och världsfrånvänd blick när de är dräktiga.
#3 De kan må lite illa också i början av dräktigheten. Det gjorde min hona när hon var i tredje veckan.
Vilken fin blå tjeja:)
Hon ser jättegravid ut!!! *skratt* fast du skall nog inte lita allt för mycket på min förmåga;)
Innan de får kattungar första gången kan det ju till och med vara svårt att hitta några tuttar…så jag håller tummarna för att du ser ett fint resultat om 6 veckor:)

Fast jag hittade tuttar på henne före parningen, och då var de pytte små, och nu är de betydligt mycket större.
Äter mer gör hon och sover massor, och just att hon är sååå spänd över magen.
Jag litar på er, och hoppas på smått om 6 veckor 

Hade inte behövt fråga igår, för idag är de SUPERROSA
Så nu är det bara att vänta, HELA sommaren