P-spruta
Hej alla!
Är det någon som har erfarenhet av P-spruta till honkatt?
Det gäller en hona som har lätt att löpa igenom och därför
min undran om P-spruta skulle vara ett bättre alternativ än
P-piller.
Jag ska ringa runt till några olika veterinärer och höra mig
för också men uppfödares olika erfarenheter är ändå mycket
intressant att få höra.
Lollo

Jag har en hona som löpte igenom p-piller, så i samråd med min veterinär p-sprutade jag henne. Det fungerade så till vida att hon slutade att löpa helt (var ju det som var meningen), men hon har inte mått bra utav p-sprutan, hon blev en helt "annan" katt. Från att ha varit en riktig kelgris blev hon sur både på oss och sina kattkompisar, drog sig gärna undan och ville vara för sig själv. Nu har äntligen effekten av p-sprutan släppt och vi har fått tillbaka vår älskade kelgris, detta är min erfarenhet och jag vågar inte göra om det, givetvis reagerar katter olika, men så här var det för oss.
Mvh Therese

Låter som jag aldrig skulle våga! Va inne på P-Spruta ett tag med min ena hankatt som inte ville sluta strila,men det tog ett halvår,,nu är han hur go&strilfri som helst!(Efter kastrering)
Kanske inte hörde till ämnet om hankatter,men jag har oxå en hona som gärna löper igenom,,,hmmmmmmmmm…
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

Kan ju tala för mig själv gällande p-spruta.. aldrig mer!!! har aldrig mått så dåligt fysiskt som när jag tog den.. :(
fick kramper och problem med njurarna…. svällde upp 10kg i bara vätska.. var hemskt!!
Hej igen!
Tack för svar! Jag har hört från flera håll om honor som inte löpt på flera år efter P-spruta. Så det blir inget av med det.
#3 Själv mådde jag super på P-spruta och använde den i flera år!
Men fyll gärna på med flera erfarenheter om det finns!
Lollo

Jag har bara positiva erfarenheter ifrån att själv använda p-spruta. Men när det gäller katterna är jag skeptisk, har hört många som har dåliga erfarenheter. /Sylvia