P-piller
Hejsan1
Jo jag undrar om ni ger p-piller till era honor som går i avel..om så är fallet vilken sort använder ni? Har ni märkt ngn skillnad på de olika sorterna? (Gestapuran/Promon)
Jag har nämligen alltid använt Gestapuran och har hört av flera att många honor fått livmodersinflammation som fått Promon..vilken oxå kan vara en slump..Man vet ju inte om det skulle hänt med den andra sorten heller..

Jag använder Gestapuran, de har ju bytt namn nu hörde jag, jag har inte haft några problem jag kan relatera till dem.
"0 Båda dessa sorterna p-piller innehåller samma verksamma ämne (aktiv substans), medroxiprogesteron, så det skall ju inte vara någon skillnad på verkan eller biverkan.
//RolfH

Ja jag hörde oxå att Gestapuran bytt namn..men kommer tyvärr inte ihåg till vllket.
Ja jag vet att båda p-pilren har samma aktiva substans, men vet att pillren kan skiljas åt i alla fall..som på vår medicin oxå kan skilja lite grann trots samma..fast olika fabrikat..vet att patienter har reagerat olika på dessa, så troligtvis gör nog katter det med enl min egen uppfattning, men givetvis kan jag ha fel..bara vad jag tror

Numera heter Gestapuran-Perlutex Vet.

Jag använder Gestapuran, den enda jag testat, och planerar inte att byta då jag är nöjd än så länge.

Jag använder Gestapuran, men visst känns det lite obehagligt eftersom man är osäker på följderna. Men man har ju inte så mycket att välja på.

Jag använder promon och det funkar bra. (ta i trä). (Är väldigt skrockfull tyvärr). Willows syster fick livmodersinflammation pga p-piller men nu är hon mamma till en kull med ungar så det blev lyckligt slut där. Men naturligtvis var jag lite orolig i början när jag gav Wllow piller att hon oxå skulle bli sjuk. Men det har hon inte blivit, tackolov. Och man har inte så mycket att välja på som sagt.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z