Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett07-beteendefrågor
Läst 638 ggr
Frostvikarna
0

Skendräktighet?

Har ni någon erfarenhet av det? Hur har det yttrat sig hos er? Vår CH S*Pole Positions Amalthea är ju mamma till C kullen som är 7 veckor gamla och normalt så brukar hon vara ganska ointresserad av sina barn vid denna ålder men inte denna gång. Hon ropar och lockar på dem fast de är precis hos henne, hon snor våra strumpor och kläder och lägger i rad på mattan där hon diar sina barn. I bland får hon för sig att hon ska flytta på ungarna och försöker bära ut från deras sovkoja men hur lätt är det att släpa omkring på en 1 kilos tung kattunge? Det ser för tokigt ut när hon är igång och ungarna struntar toltalt i henne, de springer ju därifrån när hon är igång…

Mizzi
0

Jag hade en hona som var skendräktig en gång.

Hon visade alla vanliga tecken på dräktighet blev tom. rund om magen.

När det var ca 2 veckor kvar tills hon var beräknad så hämtade vi hem en ny liten hane vi köpt in.

När vi kom hem med honom var det hennes"förlossning" hon blev som tokig och skulle dra med han in i lådor och kattkorgar och ropade och tvättade som en galning på honom.

Då förstod vi att allt varit en skendräktighet .

rockringen
0

Hej. För mig är det ett helt normalt beteende, men har inget med skendräktighet att göra.

Mina honkatter brukar göra så när de är på väg i löp, de visar att de vill ha kattungar igen. Ja, detta trots att de redan har små Förvånad

Barbro

Seerath
0

Katter kan inte spontant bli skendräktiga utan dom kräver någon form av stimulans som leder till ägglossning.

Frostvikarna
0

Tack för svaren, jag gissar på att det är löpbeteendet då, hon äter p-piller sedan några veckor,( hon fick tre dagar i rad för att bryta löpet) men  jag kanske skulle ge henne det oftare. Men hon har tidigare mått bra på ett piller i veckan. Vi har ju Totte här hemma, visserligen kastrerad men han var faktiskt intresserad av henne för ngn vecka vecka sedan även om hon inte tålde några som helst försök till umgänge dåFlört. Sedan har det varit lugnt dem emellan.

Mizzi
0

I mitt fall var katten parad och hon hade inte löpt på hela tiden under denna period och henne märkte man tydligt på när hon löpte.

Hon skrek och levde rullan kissade överallt så det gick inte att missa =)

Men som sagt, där gick vi och väntade på en kull och hade tom, lagt ut datum för födelse på hemsidan men tji fick vi.Förvånad GeneradGlad