Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett07-beteendefrågor
Läst 544 ggr
Fitnesscats
0

Vill ha lite tips...

Hej!

Jag skulle vilja ha lite tips på förslag vad man kan göra då katten krafsar på dörrarna? Min huskatt Savannah är helt tokig på dörrarna, hon krafsar på sovrummet, ytterdörren, garderoben och hon ger sig inte.Och oftast sker då detta om nätterna *suck*. Vad kan man göra, har ni några goda råd?

*Mvh Eva-Helen*

Sagolika
0

Dubbelhäftande tejp? De lär avsky det klistriga.

Fitnesscats
0

#1 Tusen tack Nina. Ok, då ska jag testa det. Jag blir "crazy" på Savannah, och nu har även Amazon "lillan" börjat ,Skrikandes matte blir tokig på dem*s*

Sagolika
0

Ja, katter är ju sådana att de ofta ogillar stängda dörrar. De vill ut eller in osv. Antingen det eller också vill de klösa. Så utöver att låta dem få sin vilja igenom, erbjuda mysiga sovplatser och rejäla klösträd, kan man inte göra mkt. annat än att sätta upp ngt. klibbigt eller gnida in dörrarna med något de ogillar, citrus kanske. Hoppas de slutar.

kerstin2181
0

Kan det vara så att hon vill ut? om jag är ute och fotar mycket i samma period, så går både Bright och Satin till dörren

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Fitnesscats
0

#3 Ja du har såå rätt sååå, vi har endast dörren till sovrummet stängd om nätterna, för annars får vi inte sova. Jag ska testa det som du rekommenderade.

#4 Ja, hon brukar ju få vara ute med oss i skogen så ofta jag har möjlighet, hon springer direkt till dörren då vi ska ut. Vi ska näta in utetrappan och uteplatsen, så dom har möjlighet att gå ut där om dagarna, då vi är hemma. Men hon är även på köksdörrarna mm Har du några tips?

kerstin2181
0

Dotterns huskatt är sån, ska in och ut överallt, när han bodde här, svårt tror jag att få dom att sluta, ni får nog ta till knep och knåp, vattenflaska?

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus