Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett17-utställningar-resultat
Läst 961 ggr
skogisen
0

Perserkatten.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle ha varit på Perserkattens utställning med våran S*Kaup Home Cat's Pyrit  Gråterfast jag ligger hemma med feber och halsont.

Glad är jag för att CH S*Kaup Home Cat's Swing blev Champion idag och Biv………… det är stort för den killen ,-)  Domare Eva Porat

För ett år sedan så åkte jag och hämtade hem honom ,Swing hade bott i badrummet i flera månader----S*Järvaskogen's Anki & Helena hjälpte mej, med att ge honom ett underbart hem hos dom.

Dom har byggt upp  hans muskler och gett honom rätt näring-så han är i prima kondition.

Jag vet att det finns änglar. Kyss

vet också att IC S*Celadon's Cassiopeia Schedir (Pejan) tog  sitt CAG

CIB

Och att S*TamTrions Dumle tog sitt andra CAP samt blev NOM

GRATTIS!!!

Tassemarkens
0

SuperGRATTIS först och främst till härliga Swing … Kyss  
Fast den största vinsten fick han hos Anki & Helena … 
… STORT GRATTIS till Champion & BIV idag … måste kännas såååååååå fantastiskt Skrattande

Grattis till dina andra vackra katter Kyss åxå !!!!
Men Swing tog mitt hjärta Kyss med storm ..

Ha en underbar helg … och bara njuuuuuut av lycka …

Kramar
Ylva & Tassemarksgänget

skogisen
0

# 1 TackKyss & fortsatt trevlig helg själv ;-)

Kram yvonne  med alla Kaupare

Kattilaforsens
0

Stort GRATTIS Swing, Anki, Helena och uppfödare Yvonne. Det var ni verkligen värda! Glad

Pejan tackar farmor Yvonne för gratulationerna till sitt 4e CAGCIB.Glad

Vrethagens
0

Nejmen, stackars dig, ont i halsen och feber är inget roligt Fundersam, hoppas du snart blir bättre! 

Jag har inte ställt ut idag men varit där och kikat på alla tjusiga katter.

Grattis till både Pejan och Dumles fina resultat. Nu klappar ju mitt hjärta lite extra för Swing (som du vet Flört) så visst blev jag lite extra glad för hans skull. Tycker han har ett helt enormt bra psyke, och stilig är han också Räcka ut tungan.

Stort GRATTIS till Helena och Anki!!

Kram Åsa

Sissi
0

Ja det var en riktigt lyckad dag och jag vart sååå stolt över min lilla Dumle-Man som fick sitt andra CAP och dessutom blev bästa hane i grupp 6. Men han blev INTE nominerad, han blev slagen av en 10,5 kg Maine Coon *skratt*.

S*Kattilaforsens Almendra blev Ex. 2, men ack så duktig….det enda hon inte gillade med utställningen var väl att behöva sitta ensam i buren.

Almendras mamma, Pejan fick sitt cert…kul!

Extra roligt att Swing blev Champion och fick en kanon bedömning av Eva Porat…Grattis killen.

En mycket trevlig dag med massor av trevliga människor och vackra katter.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Sissi
0

Måste bara lägga ut en bild på Almendra och hennes mamma Pejan. De är så sjukt lika!!!

Tina och min syster få också vara med på bild *skratt* så går det om man ställer sig framför kameran.

Sissi
0

Här kommer en bild på Dumle!
(Tagen kvällen innan utställningen)

Blankan
0

Oj oj, vilken dunderbra dag vi hade igår med katterna.

Vår första stolthet, Cazper, tog sin GIP-titel. Mattes gosegris, Austin, tog citt CAPE och blev NOM av hela 6 st hankastrater. Sedan slog vår ena Ragdoll till med att först slå en BIS-hona (för 2 helger sedan) och tog sitt cert för att bli Premier och slutligen bli NOM av hela 4 honkastrater. DÅ föll tårarna…..lilla Ammi =)

Vår foderhona, Carrera, visade upp sig fint blev Ex1 av 3 och blev sedan NOM av totalt 4st (tror jag). Vår egen avkomma Pongo slogs ut av den otroligt läckre DK Zacs Goodwill med att bli Ex2……men det kan man verkligen tåla med en sådan läcker motståndare. Grattis Lollo och Angelica!!!!!! Goodwill gick sedan vidare till panelen också.

Vilket fall…….detta tar lång tid att smälta, härliga resultat! Skrattande

GRATTIS till alla vackra BIS-katter!!!

MissMikkus
0

Vi fick också en bra dag. Vår D-kull blev 2:a och bästa skogiskull. Finfin bedömning. Sen blev vår lilla Diva Dior ex 1 och BIV Junior/Ungdjur. Syrran Dolce Vita blev Ex1 och Dancing Queen blev slagen av syrran och blev Ex 2. Alla tre fick superfina bedömningar. En bild bifogas på Diva Dior

Vi hade också med "Svea" som tog sitt första CAP efter kastreringen. Och Banditen blev Ex 2 den här gången.

vettan
0

grattis till fina resultatGlad

anakin
0

Först vill vi tacka för de fina orden om oss och "King-Swing",jo, för oss är han en kung! Tårarna bara rann. Tack ska ni haGråterSkrattande.

Att han blev Champion ser vi som en seger inte bara utställningsmässigt,han var en väldigt ledsen och bortglömd kille när han kom till oss,totalt omusklad (Elvis som då var 4 månader,hade mer muskler i bla sina bakben än vad Swing hade)tovig,trasslig,klippt och framför allt den mest sorgsna blick jag sett..Vi har gjort så gott vi kunnat,har haft ständig kontakt med Yvonne (S*Kaup Home Cat's) och släpat hem henne till oss med jämna mellanrum för att hon ska kunna se om allt gått åt rätt håll=))) Tack Yvonne för att du trodde på oss och lät oss ta hand om "Swing",det har tagit tid,men nu kommer han!!!

Så segern är i första hand att han idag är en mycket lycklig älskad kille med fin päls och muskler i sin kropp,samt en underbar kamrat till både oss och katterna,Championatet..hmm det får vi väl se som bonus va'=)))

Kram till er alla,

Anki & Helena  S*Järvaskogen's

maximus
0

Grattis till

S*StjärnSkogen's Calvados Af Qvintus och  familj Larsson till Nomineringen idag och 1cert igår och  ett idag

från S*StjärnSkogen's

Draken_old
0

Himla lyckliga och glada för lördagens resultat är vi med, även fast jag fällde en hel del tårar…

S*Drakborgens Beatrix La Grenouille: ex 1
S*Drakborgens Ulla Åskvigg: Champion!
S*Drakborgens Aulikki Rautawaara: ex 2
IC S*Drakborgens Yllin Kyllin: CAGCIB, NOM
IC S*Drakborgens Quiddie Trollpacka: CAGCIB, BIV-T, NOM, BIS!
CH S*Drakborgens Xerxex Bärsärk: CACIB
S*Drakborgens uppfödning: BIS - 38p (tillsammans med en Sibiruppfödare)

Grattis alla till fina resultat!

/Kattis

[michaelalundgren]
0

GRATTIS Kattis och Drakborgens till 2 ggr BIS.
Det var ngt som missat att komma till mina öron, annars hade jag grattat i Söndags!

GRATTIS GRATTIS!

Christina-S
0

Grattis Swing, Pejan och Dumle till fina resultat!

Grattis också till alla andra.

Suvipaivan
0

GRATTIS KATTIS!!!Glad

Runsviks
0

Mega GRATTIS Kattis till dina katters fina resultat. Kyss 
Grattis även till alla era andra Glad

Kattilaforsens
0

Några söndagsresultat…

Zacs Goodwill BIS-J och Wildwoods Conjac BIS-V. Stort grattis till er!

För oss gick det också över förväntan på söndagen. IC S*Celadon's Cassiopeia Schedir tog sitt femte raka CAGCIB, blev BIV-T Och NOM och S*Gunsmokes Commodus tog, alla hoppande hormoner till trots, sitt första CAC. Glad

Sissi
0

#18 Mega Grattis till Goodwill och Conjak!

Ännu mera Grattis till Pejan och Commis!!!

Kram Sissi

kerstin2181
0

Stort grattis till er alla, vilken känsla, wow

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Runsviks
0

GRATTIS till Goodwill och Conjac.
Vad otroligt många vackra skogisar det finns….

LittleL
0

GRATTIS till allas fina resultat. /Sylvia

ingela-anthon
0

Grattis Kattis till fantastiskta resultat !!!

Grattis till Calvados NOM och cert!

Grattis också alla andra till fina resultat!

Mvh, Ingela

Mindfields
0

GRATULERAR till Quiddies BIS! :) Bambi är mäkta stolt över sin mor!
//Malin & Bambi

rockringen
0

Supergrattis till alla fina resultat, inte minst till dig Kattis (=storslam), men även Gemini, Conjac och Goodwills BIS, som vi missade då vi inte var där på söndagen.
Jag är jättestolt över min "Jalles" (S*Rockringen's Jailhouse Rock), som blev BIV 3-10, nominerad och fick en röst i panelen på lördagen.

Draken_old
0

Stort tack för alla gratualtioner!

Det är så roligt när det går bra för våra Skogisar. Synd att jag också missade alla BISen på söndagen.
/Kattis

Lompa
0

Vilken solskenshistoria Glad

Grattis till alla fina resultat!

[Skogsjentans]
0

Skrattande Grattis, grattis, både vad gäller Swings återhämtning och Campionat och BIV! Han är ju så läcker!

Våran IC S*Skogsjentans Amber kan knappt bärga sig inför "mötet" med Swing framåt juni, får se om vi kan vänta så länge…. Kyss

Här kommer våra resultat från Perserkatten

IC S*Skogsjentans Atlas; CAGCIB (hans 4:e) 

IC S*Skogsjentans Amber; CAGCIB (hennes 2:a) Inofficielt domarens Bästa hona och NOM!

Båda fick super bra bedömningar av Domare Ewa Porat

Trevligt men kallt!

//Marianne