Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 521 ggr
[michaelalundgren]
0

Ute och/eller innekatt

När ni säljer kattungar, har ni då krav på att katten ex. inte får gå ut om det inte är på inhängnat område eller liknande.

Alltså, kan ni tänka er att sälja kattungar om dom skulle få gå lösa ut (självklart ha tillgång till huset också!).
Eller skulle ni välja bort dessa, eller tipsa om andra bra saker som tex, in-nätad balkong alt. rastgård.

/Michaela

[michaelalundgren]
0

När vi säljer kattungar, så frågar vi hur dom bor, och vad dom tänkt. Vill dom att katterna ska ha möjlighet till uteliv, och dom bor nära eller hyffsat nära en trafikerad väg, så ger vi rådet till en kattgård/rastgård.

Men om möjligheten finns till att katterna ska få gå fritt, så nekar vi inte att sälja. Vi har själv haft katter löst ute, i 2 nästan 3 år. Och har inte haft några problem med det.

/Michaela

kerstin2181
0

Jag nekar inte heller till utekatt, men då är kastrering ett krav, chippade är dom när dom flyttar, och självklart inte i närheten av bilvägar, eller i bostadsområden

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Juliette-
0

om dom bor så pass bra nekar jag inte.. har dock fått 2 katter överkörda själv när vi trodde vi bodde bra för några år sen så det är ju inget jag vill eller någonsin kommer rekomendera.. Aldrig mer kan jag säga att jag kommer ha det hur bra jag än bor..

Har sålt en till utekatt där det bor 3 andra utekatter hon vill dock inte gå ut det spelar ingen roll om dörren änns står uppe *fniss* så jag vet inte kanske avlar fram riktiga innekatter i blodet *skratt*

Sissi
0

Det där är svårt, speciellt då jag själv har en katt som går ute. Men om det går så ser jag nog helst att de är innekatter, fast det beror ju självklart lite på hur de bor. Bor man på landet eller liknande så är det ju bara trevligt om katten får gå ut.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Vildfagre
0

Självklart råder jag mina köpare till att ha katten inne om dom bor i tättbebyggt område. Dom flesta kan näta in balkongen eller ha en kattgård. Vi bor på landet och vår första skogis fick gå ut med följden att han blev överkörd. Då byggde vi kattgård och nätade in altanen för jag visste att felat var mitt och det får inte hända igen. Jag hoppas köparen tar sitt ansvar men kan ju inte veta vad dom gör när katten är hemma hos dom./Laila