Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 12-omplaceringar
Läst 774 ggr
ParaKiss
0

Katter söker nya hem

Nu läre jag verkligen bita ihop. Och sluta och vara självisk! Det är så att jag har 3 st katter som jag längre inte har så mkt tid eller pengar över till. Jag har även planer för studier utomlands som jag hoppas kommer att ske inom något år. Och vill då även sätta det mesta utav min energi i det. Och jag har inte heller så mkt pengar över till katterna, därför är en del utav dem fortfarande okastrerade, jag har inte änns råd med bra mat åt dem.  Så jag kan tyvärr inte ge dem det bästa just nu. Vill ge dem  ett liv där det kan verkligen må bra. Just nu så håller jag endast kvar dem pga min själviskhet.  Jag har aldrig vart utan katter eller djur igenom mitt liv. Så detta är väldigt tufft beslut för mig. Då de är mina bästa vänner. Vet inte om jag kommer att klara av detta. Men försöker att bita ihop. Jag vill att katterna kommer till ett hem i Bollnäs eller i närheten så att jag känner att dem är nära mig och jag kommer också att vilja komma och besöka dem och veta då och då vad som händer. Detta är endast tillfälligt eller livslångt hem.  Kan förklara mera om det sedan om intresse finns.  Katterna ska inte komma till barn eller hund hem!! Endast bo som inne katter där de kan få en massa tid, kärlek & bra skötsel och så klart en massa bus & lek!  Kanske ni kan näta in balkongen eller altanen så kan de springa ut & in där? Eller om ni bygger en kattrastgård? Vill även att ni ska ha bra kattkunskap och tidigare erfarenheter och ge det bästa åt katterna! De är van vid Royal Canin maten och vill fortsätta och äta det. Det bör inte finnas katter redan på plats.

Katterna är:

Tindra:  S*Ringbom's Tindra, Ras: Norsk Skogkatt, Kön: Hona, Färg: Bruntigré-vit, Född: 2005-01-09, Far: S*Älvdansens Kopernicus, Mor: Mor: S*On Tin Tio's Sassa. Okastrerad ännu. Men ska kastreras. Har inte haft en kull ännu. Och hon är för gammal för att ta första kull på. Så endast för sällskap. Kan även ev. ställas ut lite. Då hon är väldigt snygg. Vill flytta tillsammans med de andra katterna, men hon kan även bo själv hos någon som är hemma väldigt mycket. Eller om ni har en liten kattunge som behöver sällskap. Men hon är rätt så enmanskatt & ensamvarg och skulle trivas bäst hos någon som kan ge henne väldigt mkt tid och där hon ev kan få bo själv om hon inte kan flytta tsm med pojkarna. Hon har tidigare också gått i kattkoppel och det har funkat väldigt bra. En väldigt go, kramig och pussig utav sig. Men gosar helst när hon själv får välja när det är dags för gos.

Kiba…. Ras: korthårig huskatt. Kön: hane (okastrerad - men ska kastreras), Färg: Röd tigree, Född: 2007-06-20. Denna pojk är en väldigt väldigt go och busig en! Väldigt kel sjuk och är en riktigt galning när han busar. Och så otroligt söt är han med! Flyttas helst tillsammans med de andra två. Men viktigast är att han får flytta tillsammans med sin bror Rister! Då det är väldigt fäst vid varann.

Rister… Ras: korthårig huskatt, Kön: Hane (kastrerad), Färg: Svart med lite vitt, Född: 2005-09-25. Rister är en väldigt stilig katt herre med lite toffsar på öronen. Han är är rätt så ensamvarg utav sig. Kommer och går precis som han vill. Kan även komma och gosa ibland när han känner för det. Men kommer gärna inte allt för nära på. Men det sker ibland. Han har ett litet snuttproblem och brukar snutta på sig själv (även Kiba brukar kunna hjälpa till med att snutta på Rister) med det blir bara mindre och mindre utav det. Han ska helst flytta med de andra. Men viktigaste är att han får flytta tillsammans med sin bror Kiba. De är väldigt fäst vid varann så det vore sorgligt om man jag skulle behöva sära på pojkarna. Så det vill jag inte.

Mejla mig eller adda mig på msn om ni vill veta något mera, eller vill ha bilder. Jag berätta gärna mera om dem och hur jag har tänkt och funderat på detta skulle kunna gå vägar. Vill även att ni ska komma på besök och träffa katterna och katterna träffar er. Och se hur det skulle gå. De söker endast efter ev. livslånga hem där de kan få en massa kärlek, lek & bus, och väldigt bra skötsel. De finns i Bollnäs!!

Om du är seriöst intresserad så kontakta mig!

E-mail/msn: Anniiie86a@hotmail.com

mimmie.k
0

måste vara ett jobbigt beslut men bra att du tänker på katterna i första hand.. det ska finnas fler som dig!! Kram på dig i denna jobbiga stund.

ParaKiss
0

Ja, det är extremt jobbigt. Då jag har ALDRIG i hela mitt liv varit utan djur, speciellt katter. uppväxt med katter, kattuppfödning, utställning, och bara ha de runt mig. De har hjälpt mig att klara igenom dagarna då jag har haft en hel del problem igenom mitt liv. Kommer att bli extremt tomt utan dem. Men jag ser att de inte mår bra utav att vara här just nu så speciellt. Speciellt inte tindra. Hon ser ut att vara mest stressad. Och bland anant beror det på att jag inte har haft råd med kastrering tex osv. Så ja, jag kan inte ge de det bästa just nu. Det som de förtjänar. Och de ska inte behöva lida pga min själviskhet osv.

Jag hoppas jag kan hitta ett bra och livslångt hem där de är seriösa med att behålla kontakten och där jag kan komma o besöka. Eller bara tillfälligt tills altt har börjat och funka mera normalt igen. Men eftersom jag planerar studier utomlands så kan det först kanske bli om 2 år eller något sånt. Och då är det ju dumt att låta dem flytta igen ifall de skulle trivas bra på plats.

ajja, jag hoppas att något bra och seriöst hem dyker upp.

ParaKiss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tindra

ParaKiss
0

Rister

ParaKiss
0

Kiba

ParaKiss
0

puttar upp.

Om man är intresserad utav alla tre så får man med alla deras tillbehör med. så som kattlådor, mat och vattenskålar, klätterställning, leksaker, mm.

Endast seriösa då detta är ett väldigt väldigt tung och jobbigt beslut för mig!!

Kronängens
0

Hoppas att du hittar ett bra hem till dina katter.