Sportintresserad
Jag har en katt som verkar gilla sporten på TV. Det var som mest intressant då det var hockey men hästarna var tydligen inte heller helt fel.
Har ni också katter som gillar att se på TV?
Katten på bilden heter S*Tam-Trion's Japp.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Melodifestival 2008 var en stor händelse här hemma hos oss. Det tyckte iaf Cocos som satt rakt framför tv:n HELA tiden. Först fotade jag henne med mobilen för att jag tyckte det såg så kul ut. Men sedan gick jag och hämtade kameran för hon satt kvar oavsett vad som hände runt henne. Jag har aldrig varit med om något liknande. /Sylvia
Inga fler katter som gillar att se på TV?
Jag undrar just vad det är de ser, jag tror nog mest det är de olika rörelserna på bildskärmen. Ibland jagar de ju även muspekaren på datorskärmen, de små knasbollarna!
Fast just Japp gillar att sitta uppe på TV:n, han vet väl att han syns bäst där *skratt*. Undrar hur det blir när man köper en platt TV?!

#4 Ha Ha vilken härlig bild, kanon reklam för forumet! Ge Rocky en STOR puss från farmor Sissi & Mary!!!

Här är det fotbollen som står högst i kurs. Jack sitter på kanten av TV-möbeln och spanar på bollen och ibland försöker han få fatt i den Roligast är när bollen försvinner ur bilden och han hoppar ner för att se vart den tar vägen. Tyvärr har jag ingen bild då kameran förnärvarande ligger nerpackad - många goda skratt får man i alla fall.
#3 Jag kan intyga att det går att sitta uppe på platta TV:n också, men tyvärr är den inte lika stadig som den traditionella.
/Christina

jodå våran "Björn" gillar TV då speciellt bollsporter även hans Pappa Vixen är förtjust i TV/Lotta
Det verkar som om bollsport är favoritprogram för våra katter, lustigt!

#9 Vad gulligt de sitter och håller om varandra!

:-) mmmmm underbart,,, så det var att vara snabb med kameran,,,, dom har ju en förmåda att flytta sej.. ;-)
//L
Helt otroligt, jag har hela tiden trott att katterna bara följer vissa rörelser mm på Tv:n. men idag blev jag motbevisad. Om ni såg på Talang 2008 ikväll så var det en killle som trollade med rep och Tryffel min kastrat hane, som dessutom är mestadels utekatt och inte busar så mycket inomhus, bara kastade sig mot Tv:n och kämpade förbrilt med att försöka fånga de dinglande snörena på TV:n…och han busar inte i onödan, om man säger så!
Man fick sig iaf ett sånt där härligt gott skratt som bara djur och barn kan ge en.

/Sylvia