Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 02-kattungeprat
Läst 459 ggr
Juliette-
0

mönster... jag blir tokig

Hallå

jag har 2 röd/vita hanar jag ser är 23 eller 24 men nada mer (bedömt efter svansarna) men hur sjutton ska jag göra nu när dom ska regga syns ju ingenting på kroppen? Ole dole doff? eller hur sjutton ska jag välja.. syrran är fint tigré så jag lutar åt att dom också är det (dom sista 2 är tabby) men vad ska jag göra hmmm..

Juliette-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer 2 bilder på den absolut svåraste att se på.. den andra killen har nån rand i alla fall men inte mycket.. dock är det väl för dom har så mycket vitt som gör det är så svårt.

Juliette-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bild 2

SillyZones
0

Tycker du ska skriva mönsterkoden 23 1/2,  Spigré så har du garderat dig, hahahaaFlört

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Labolina_73
0

Hm men knasigt,, ser ut som engla och hon är solid,, hon har oxå "mönster" på svansen men inget mer,, hon är solid och jag tror att dessa är detsamma.

0//Linda.. Cool men jag är ju ingen hejjare på detta å andra sidan..

Juliette-
0

#3 hahaha jo precis då blir sverak glad. dock kan jag ju sätta 21 men skulle vara kul om det skulle bli rätt.. vet ju dom är mönstrade och att dom inte är tabby (oj vad skönt det blir med kullen i maj haha inget vitt och inga mönster)

Juliette-
0

#4 mamma är troligen inte solidbära och tror mycket mycket lite på att dom är solida med den tavlan och den erfarenhet jag har av deras mamma hmm

Labolina_73
0

#5 hur vet du att dom är mönstrade?  Fot i munnnen

0

WesthKiowas
0

Med den mängden vitt ska de de reggas som 21 oavsett om du vet deras mönster eller inte.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Mezzo
0

Emelie: Regga dem som d 21(och vitmängdsgraden)…
är ju allra enklast så… =))

#7: Hur vet du att din är solid?? Hennes mamma är solid, men hennes pappa är ju en ds0221… hon kan ju vara samma lika.. ?;)(fast creme då)…..
Tycker def att hon har dessa "glasögon" som solida inte har riktigt…. men mönstrade har.. :P
(sen kan det vara svåårt att se mönster på en es..)

Labolina_73
0

#9 jo hehe om du bara visste vad jag har kollar runt hennes ögon,, men det vita g¨år inte hela vägen runt som det "ska" om det är mönstrat,, hm eller nåt..

Hon "ska" inte vara es utan bara e. Men det pratas om både och just nu då hon är så himla vit i botten. Så det återstår välan att se så smångingom om någon domare säger nåt.. ;-)

theresia trodde först att hon var es men sedan ändrade hon sej,, hur som,, jag bryr mej inte,, hon är världens vackraste Engla iaf.. :-)

Juliette-
0

#8 dom är 03:or

Visst en är gränsfall men inte den andra

Sissi
0

Håller med #8 regga dem som 21.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

EddaM
0

Hmmm…skulle kattnappat Engla när jag hade chansen *leeer* Hon är så vacker=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Labolina_73
0

#13 hehehe ;-) nääääää då har jag ju ingen Englan kvar….

Hehe,,,, men ja visst är hon välan fin…

//L

EddaM
0

#14 *leer* så sant men jag skulle ha haft henne *smile* Jag får välse vad hon bär med sig i sitt sköte nån gång o kanske nappa en av de små=)))

S*Luddhuvet´z

Labolina_73
0

#15 hahaha jaaa du Madde det kommer att bli livsfarligt…. :-/

men det får du gärna.. :-)

EddaM
0

#16: Tack tack *ler*

S*Luddhuvet´z

Labolina_73
0

#17 :-) såklart….