Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 03-avel-genetik-uppfödning
Läst 644 ggr
Labolina_73
0

Men seriöst,, hur länge?

Hur länge brukar en hona acceptera att en hane är på?

Bacardi och AUgusta är på g,, men Bacardi lyckan inte riktigt och Augusta ställer snällt upp sej på nytt? Men min fråga är då? hur länge är hon mottaglig och kan bli dräktid hahah om han lyckas detta löp såklart.. Men hon verkar liksom inte sluta löpa..

Det är ju som ni vet helt nytt detta med att ha en hane hemma så det blir ju lite skillnad på det och när man "lämnat" bort honan..

Eftersom han verkar vara lite högt upp på ryggen på henne så är jag inte orolig heller att det skulle dra ut på tiden.

Kan En hona bli dräktid så länge hon är villig,, sas? Fot i munnnen

Mezzo
0

hon kan bli dräktig så länge hon löper och tillåter honom att vara på och försöka.. gäller ju bara att han prickar rätt…..
hur länge har hon löpt?

Labolina_73
0

nja asså hon har löpt nu i en vecka drygt med rumpan upp sas.. men Bacardi har ju inte fattat nåt föräns för bara några dagar sedan,,, men som sagt,,, han är för högt ännu,,, men aja det kommer välan,, :-)

Mezzo
0

ja helt säkerligen får de nog till det förr eller senare :)

kanske vid nästa löp om inte annat, då lär han nog ha fått grepp om situationen *ler* ;)

Labolina_73
0

hehee mmm jo precis,, och det är ju inte så att jag har precis brottom,, :-) mera bara det att jag trott och fått för mej att med en egen hane smäller det bara till alla har ju sagt det… :-)

LittleL
0

Honan kan bli dräktig trots att hon inte löper. Så så länge hon ställer upp sig så är det lugnt:) /Sylvia

Labolina_73
0

oki,,

tack för svaren.. :-)

[Pimme]
0

har han lyckas änn?

Juliette-
0

Vet en hona som parade en gång på 8:e dagen och fick 3 små så man vet aldrig.. inte lätt i början Opal min hona vart ju så sur när hon parades av en nybörjare så hon visa hur det skulle vara där fick han inte göra fel då fck han veta hut men det vart ju 5 barn med hehe… Hller tummarna för er