Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett00-bilder
Läst 805 ggr
Sissi
0

Ny kamera

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen har jag köpt en ny kamera, en Canon EOS 400D med ett Sigma objektiv till. (sitter på jobbet & har inte all fakta om objektivet)

Det var iaf en underbar känsla att bara gå in i butiken och handla för 10 000 kr på några minuter…härligt!!!

Då jag jobbar hela dagarna så har jag inte hunnit fota så mycket än, men några bilder har jag iaf hunnit ta.

I morse då solen var framme kunde jag bara inte hålla mig från att gå ut på balkongen och knäppa ett par till, me de ligger fortfarande kvar i kameran.

Här är mina tre allra första bilder, katten på bilderna heter S*Tam-Trion's Dumle.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Sissi
0

Andra fotot, samma katt.

Sissi
0

Tredje fotot på Dumle-Man!

(Lite mörkt)

Vittra
0

Kul Sissi!

Snälla Dumle som hälsar så fint på grannkatten, har jag hört!
Han både ser snäll ut & är det.
Pussa på honom fårn mig.

/Birgit

Sissi
0

#3 Det ska jag göra, han är en riktig liten gosegris!

//Sissi

Kattilaforsens
0

Om jag känner dig rätt så kommer det verkligen att bli fota av framöver. Vad sägs förresten om att komplettera kameran med denna lilla nätta extrena blixt? Det funderar jag på att göra när jag får råd. Skrattande

http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=10003

Bengan-A
0

Grattis till en bra kamera och bra bilder, att fota katter är kul, jag gör det då och då. Generad

Mvh Bengan

Sissi
0

Nu har jag hunnit exprimentera lite med min nya kamera, men de flesta bilderna blev på mitt söta barnbarn Hugo.

Tre nya bilder på Dumles bror Japp, min lilla älskling…ja han är faktiskt min lilla favorit.

Sissi
0

Ett till…

Sissi
0

Åsså ett till, fast det är lite skum färg på det, jag testade en speciell inställning dessutom var klockan 06:45 på morgonen och ljuset är lite annorlunda då.

skogisen
0

*skratt*

Kul att du stiger upp kl 06:45 en lördag för att fota--det trodde jag aldrig att jag skulle få höraKyss

Bra bilder Sissi---Jappen ser underbar ut

kram Yvonne

Sissi
0

#10 Nä det var igår!

I natt har jag varit babysitter!!!

[michaelalundgren]
0

Grattis Sissi till kameraköpet :) Vad kul för dig.. Då vet vi vad vi har att vänta oss nu fram över ;) En hel drös med bilder antar jag :P

Nå, vad är det för objektiv nu då? Sigma har jag förstått av inlägget, men lite mer info tack :)

Sissi
0

En till bild på min söta lilla Japping!

Sissi
0

…och en på Japp och Dumles mor, PR S*Kaup Home Cat's Adidas. Hon är så fantastiskt vacker och är en av få som faktiskt gillar att bli fotograferad.

Christina-S
0

Wow, vilka bilder! Riktigt proffsigt - objekten går ju inte av för hackor heller Glad

[michaelalundgren]
0

Gud så läckra bilder Sissi… Bra jobbat!

Sissi
0

TackeliTack!!!

Synd bara att man inte är hemma om dagarna längre. Grannarna tycker väl jag är galen som kryper omkring ute på gräsmattan efter jobbet Skrattande Men snart är det helg igen!!!

En tilll på Dumle, som jag önskar kunde få lite mer päls till nästa vecka då han ska ställsa ut på Birkas utst.

Kattilaforsens
0

#14 Så det finns en till linslus i den kullen, förutom Tiger menar jag.Skrattande

Sissi
0

#18 Ja du, det verkar ligga i släkten.Skrattande