Rabiesvaccinering?
Jag skall bland annat rabiesvaccinera Leo och så skall han ju testas med för fiv o felv och hcm. Det är inte billigt att ha katt*skratt* Fick nyss pappret med den toala summan för försäkringarna hos agria och när man ser det så så blir man ju lite mörkrädd;)
Ett paket med 3 års vacc och pass kostade 2200:- , är lite nyfiken på om det skiljer sig mycket i landet. Vad har ni betalat?

Efter att ha ringt runt och kollat så visade det sig att det vart billigast hos min ordinarie veterinär.1400 per katt för rabiesvaccinering(2 sprutor)prov samt pass.
Jag ska ju vaccinera 2 kissar så det blir dubbelt.
//Inger
Det var ett bra pris…är det treårsvaccin eller 1 års?

Vaccineringen ges med en spruta vart tredje år.
Jag tror att det finns både för varje år och vart 3e

Hej!
Det dyra är väl egentligen inte själva vaccinet utan blodprovstagningen och kollen om katten fått antikroppar. För en del katter räcker det med en spruta, andra behöver två. Själv vaccinerar jag med ettårsvaccinet först, eftersom det oftast räcker med en spruta då och jag har lite ångest för att pumpa in 3 årsdos av vaccin x 2 på kattungar. Jag ger 310 kr för rabiesvaccinet, ca 300kr för passet och jag tror det var runt 900kr för blodprovet. Summa sumarum 1510kr. Min kastrathane hade en pappa som inte fick upp antikroppar och därmed behövde två sprutor, så honom gav jag 2 sprutor med 1-årsvaccin, men nu kommer jag att ge honom 3-årsvaccin för att slippa vaccinera årligen. Det finns ju en ökad risk för tumörer vid vaccinationsplatsen, och ofta är tumörerna vid de platserna mkt elakartade.. Så man får vara lite eftertänksam.
mvh Malin