Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 32-utanför-ämnet
Läst 206 ggr
mimmie.k
0

Kritik på Hemsida.

Hejsan. Har fått göra en hemsida till en kennel, av portogisisk vattenhund, som jag känner och skulle gärna vilja höra både positiva och negativa kommentarer om denna som jag kan tänka på i mitt framtida hemside byggande. Så här kommer länken: www.bjorklundenshelgon.se

ariel
0

Hejsan!Jag tycker sidan är jättefin,lätt&hittaGladDu kan känna dej stolt!MVH*Marina*

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Kronängens
0

Jag tycker att sidan är fin, men eftersom jag inte kan särskilt mycket om hundar skulle jag ha velat ha en sida där man kunde läsa lite om vad Portugisisk vattenhund är för en ras. Det står ingenstans på hemsidan, vad jag kunde se, att det ens är Portugisisk vattenhund det handlar om.

Men själva hemsidan är "ren" och tjusig!

/Susanna

mimmie.k
0

Sidan om rasstandarden är på gång. Väntar bara på lite ytligare text innan denna sida kommer upp. :)

Dizcord
0

Det är lite synd att den skalar upp dåligt bara, så här ser det ut med min upplösning:

http://www.acc.umu.se/~dizcord/bj%f6rklundens.JPG

Det är lite tråkigt när man har massor med tomt utrymme men ändå är tvungen att scrolla i en liten ruta.

mimmie.k
0

#4 ska se vad jag kan göra åt detta… är svårt att få det att bli bra med alla upplösningarna så är tvungen att först tänka på hur det ser ut med vanligaste upplösningen men ska se vad jag kan göra åt detta…

Dizcord
0

Man kan ju ha som tex http://www.goldenoracles.com/ och inte låsa fast allting i en iframe.

mimmie.k
0

#6 både jag och uppfödaren är av det tycke att man bör ha länkarna framme utan att behöva scrolla fram och tillbaka för nästa länk. Visst kan det vara riktigt fint utan frams men vi vill ha lätt åtkomliga länkar.. så är svårt att få det att bli bra för alla upplösningarna.

Seerath
0

#7 Fast nu går ju detta att fixa även med css och då slipper ni direkt problemet med olika upplösningar.

mimmie.k
0

#8.. Hur menar du då?

Seerath
0

#9 Det går att göra en sida där menyn alltid är framme även om man scrollar och sidan alltid är i full-längd oavsett upplösning. Och med css menar jag att sidan Dizcord visade är byggd i css och det går att göra fler varianter av det, t ex en med fast meny.

Seerath
0

css = Cascading style sheets. De används för att man ska slippa ställa in färger och sådant på varje sida utan man anger i den filen hur sidorna ska uppföra sig och se ut. Det gör att om man vill ändra t ex bakgrundsfärgen så kan det göras genom att ändra ett värde istället för att ändra på alla sidor.