Men hallå!! det snöar!!!
alltså,igår(söndag) var det rena vårvädret här(göteborg) så jag putsade fönster m.m. skulle jag låtit bli…imorse när jag kliver upp är det full snöstorm!!
4-åringen är överlycklig ifs men min 14-åriga tös nästan grinar för hon skulle ju ha kjol idag!!
S*Winsnes Wilda

Det snöar här också, det är väl det sk Aprilvädret som har börjat.
Sol ena dagen och snöstorm den andra 
Här är det också snö (Järpås Lidköping vid Vänern). I Dalsland är det snö kaos 2 utav våra chaufförer har ringt tidigt i morses runt 2 ringde första sen vid ca halv 5 nästa skolarna är stängda där./Tove
hej det snöar här i örebro det var ju så fint väder i går här i örebro 

Vad skönt att slippa snön! Över södra skåne skiner solen men det blåser visserligen iskalla vindar men snön lyser med sin frånvaro och det är vi tacksamma för…. //Kaisa
Här i Norra Skåne vräker det ner snö och blåser, har nog fått en 5cm nu på morgonen, är glad att jag inte gav mig ut o köra nu på morgonen, har ju redan lagt på sommardäcken
/ Sophia

Här i Tranås,Norra Småland snöar det oxå,,,Igår hade man riktiga vårkänslor här,solen sken&det kändes vår i luften.//Marina
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

I Sala snöar det också …0,1 grader varmt…

Samma här #5, var inte alls någon höjdare att vakna i morse och inse att det är vinterväglag igen. Som sagt, det var ju vår igår…. Såg både flugor och fjärilar vakna…
Här kommer det sporadiskt flingor men det lägger sig inte…det har varit frost två mornar också men nu hoppas jag på lite sol så jag kan börja odla lite på min balkong.
Vädret, pest o pina men utanför blommar snödroppar, krokus, blåsippor mm så jag stryker vårkläder i dag. Kram alla vänner från norr till söder. Laila

Hmm…nu har även snön nått södra skåne. Det vräker ner och det är näst intill storm, underbart…//Kaisa

Hmm jag var uppe en sväng vid 5 i morese å tittade ut och såg att det snöa …//Eva

Jag har åkt på influensan och har legat i sängen hela dagen med nerdragna persienner. Jag kan lova att jag gnuggade mig i ögonen när jag klev upp till slut och tittade ut genom ett fönster. 10cm snö var inte vad jag väntat mig. Och allt det vita gjorde nästan ont i mitt febriga huvud.
Så med andra ord så har vi snö här utanför Borås också. /Sylvia
i södraste skåne har vi vitt… aaa vart tog våren vägen??
Vet någon hur det är i Helsingborgs-trakten?? Jobbar där och ska snart köra… hu
Här i Stockholm är det några grader kallare och det har precis börjat regna…typiskt Stockholmsväder…usch!
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
#15 Ah hade hellre haft det än vitt!!
Näe, nu snöar det här också…fasiken också!
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Usch fy för snö det har ju inte varit någon vinter innan så kommer den NU .Cyklade till jobbet i morse i snöyran för att när jag kom fram så hade jag glömt nycklarna så det var bara hem igen och tillbaka man blir så trött (mest på sej själv) det är så när man har teflonminne.Och inte tal om min pudel blir en snögubbe när det är kramsnö.Nä bort med skiten och fram med våren.Var tog den vägen så säg????

Här snöar det också fast inte lika som hos dig #19 vi bor 8-9 mil från Stockholm ,så det kommer nog till dig snart Sissi #17 
det är inte skoj det var så vackert väder igår och varmt och jag har ju hittat både tussilago och blåsippor ,jag vill ha VÅR och sol och varmt ,jag är så trött på detta tråkiga väder
/Annette

tittade just ut och här är det nu J..ligt vitt och det vräker ner SNÖ så det ser nu ,också ut som du har det Sofia
/Annette

Ja suck…jag skulle inte ropat hej för tidigt igår. Nu när jag vaknade imorse så ligger det ett tjockt snötäcker där ute, ca 20 cm vilket är väldigt mycket för att ha kommit bara över kvällen och natten.
Vi har varit så duktiga och redan satt på sommardäcken eftersom vi trodde att våren hade kommit till oss. Och på fredag ska vi åka till Stockholm för att ställa ut under påskhelgen…hmm. //Kaisa
#27 *fniss* känner igen det där med sommardäck… var samma här, men min duktige make låg i garaget igårkväll o bytte tillbaka till vinterdäcken på bägge bilarna ;)) för så mkt snö som vi har, går det inte annars med egen väg till huset osv. Ska kunna hämta barnen i eftemiddag ju ;))
/ Sophia

#28 Vad duktig har har varit! Vårt problem är att vi har bara tre vinterdäck! Anledningen till att vi bytade till sommardäck var för att vi lyckades köra punktering på det ena vinterdäcket och det kändes inte lönt att ordna nya vinterdäck….Jaja…vi får väl se hur vi ska lösa det. //Kaisa

Under natten har södra Skåne täckts med ett tjockt lager snö. Nu på morgonen så skiner solen över vinterlandsskapet, jättevackert! Men inte nu i slutet av mars!!!!
//Kaisa

-8 här när jag gick upp i morse. Det har inte varit så här kallt på hela vintern. Vi får fira Jul istället för Påsk.
Mvh Bengan
#34 HAHA…. den var bra, vi firar jul istället för påsk
Vi har oxå kallt men inga 8 minus iaf… ska ladda med stearinljus, batterier idag, inför den stundande snöstormen de varnat för…. Bor man "in the middle of nowhere" som vi gör, sista huset på en elledning, o inga grannar på nästan 1km's håll bara skog *fniss* så får man vara förberedd… Håll i hatten!!
/ Sophia
Här singlar stora snöflingor ner just nu och snön lyser vit på taken. Rena julstämningen med andra ord fast tre månader för sent.

#36 Jag kom också i julstämning när jag såg bilderna.
#18, #19, #26
Säga vad man vill om vädret men…..fantastiskt vackra bilder är det 
Dom är som klippta och skurna för en illustration till Viktor Rydbergs dikt Tomten -"Alla sova i enslig gård, snön lyser vitt på taken, endast Tomten är vaken".
"Och julen varar fram till påska"….sjunger man i visan..
Men nu längtar vi till våren!

#29, vi har samma problem… :P Men idag tar jag mig ingenstans alls för idag ser det ut som på bilden i inlägg #26… Måste nog se om det finns nya vinterdäck att få tag i ändå 

bilder på vår gård från i morse,det första genom fönstret..
/ Sophia