Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 471 ggr
Kattilaforsens
0

Vaktkatt

För en stund sedan var det lite livat i vårt trapphus. Min kastrathane gick genast och ställde sig vid dörren och morrade . Där stod han sedan i ett par minuter och morrade dovt. I förra lägenheten, som var betydligt mer lyhörd, brukade huskatten göra detsamma. Har ni också vaktkatter därhemma?Skrattande

Draken_old
0

Har haft en utmärkt vaktkatt.
Hon var mycket bestämd med vilka hon gillade och vilka hon inte tålde alls…
Speciellt var det en brevbärare som hon tyckte särskilt illa om.

Då ställde hon sig på bakbenen med tassarna på vardera sidan om brevlådan och morrade det högsta hon kunde och gav honom ondaögat när han öppnade brevlådan ;-)

Mizzi
0

Säger som föregående, har haft en vaktkatt.

Det var en hona som så fort hon hörde ljud vid dörren satte sig och morrade tills ljuden försvann, samtidigt som hon höll ett extra öga på dom andra katterna att dom var ok Skrattande

Sissi
0

Min kastrat hona Adidas morrar jämt då hon hör något i trapphuset.

Adidas

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Ixatrixa
0

Jag visste alltid när posten kom i vår förra lägenhet innan brevbäraren hann komma upp till oss högst upp;)

kerstin2181
0

Oh, mina är tvärtom, hälsar alla välkommnaFörvånad

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Kattilaforsens
0

#5 Det gör mina med. Så fort någon kliver in genom dörren så är hela välkomstkommittén där och tar emot besökaren.Glad Folk som inte kommer in och hälsar på dem utan istället väljer att stå i trappen och prata uppskattas däremot inte. Flört

Ixatrixa
0

*skrattar*

Jo det gör ju mina med dvs hälsar besökare välkomna men de morrar åt saker som låter i trappuppgången mycket eftersom de inte kan se dem så det handlar om ett helt annat beteende.

Mina katter har favoritbesökare också som de helst hårar ner vid fikabesök;)

Ixatrixa
0

Vi har vår supermamma här hemma som aldrig slutar att vara mamma åt sina barn, Anastacia "Fia".

Om något ramlar i golvet tex eller andra saker inträffar är hon först alltid för att kolla av "ok vem skall jag döda".

Hon älskar Husse och hon sitter och jamar vid dörren när hon tycker han har jobbat för länge…och stirrar på mig som det är mitt fel*skratt*….när han sedan kommer hem är hon så lycklig och följer honom överallt och jamkurrar en massa.

Hon kommer också och säger till när Husse skall lägga sig och hon är väldigt envis.

Vittra
0

Vi har också en vaktkatt, fast kanske lite mer förklarligt.
När vi är på landet så är vår kattflock "närmare" alla andra lösspringande katter & andra djur. Flocken måste vaktas, tycker vår kastrathane Are. Han håller vakt hela nätterna, sover inte en blund. Springer från fönster till fönster och "ger onda ögat" till stort & smått.
Tur att husse går upp tidigt, då får han ta över, tycker Are & stupar ner i mattes säng för välförtjänt vila… inte vill han ut i kattgården före 12-13 på dagen.
Birgit