Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 919 ggr
maaro
0

Kattsand

Hejsan!

Jag är lite nyfiken på vad ni använder för sorts kattsand, märke, kvalite´ pris osv.

Själv har jag Katty klumpbyggande.

MVH Malin

kerstin2181
0

Hej Malin, själv tycker jag inte om Katty, tycker den blir smetig när man har flertal katter, jag köper Cat exlusive 159kr för 10kg, mycket dryg

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Frostvikarna
0

Vi använder oxå Katty. Har testat ett flertal olika sorter men har alltid återvänt till sammaSkrattande

Gisela

erspers
0

Vi kör med Cat Exclusive Black Label också..helt suveränt..det heter förresten Extreme Classic numera..

Sissi
0

EverClean Low Track, bästa sanden jag provat än så länge.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

maaro
0

Hej igen1

Det var intressant att läsa om vad ni har för kattsand. Jag är rätt så nöjd med Katty, men nu kanske jag provar något av era tips.

Malin

Mylingens
0

Vi kör med Everclean Cedar hos oss och den är suverän! Klumparna blir hårda, smular inte och den tar bort all lukt från lådorna. Men den är på tok för dyr egentligen tycker jag, 199 kr för 10 kg, hmmm…. //Kaisa

iotdis
0

Extreme Classic kanonsand luktar ej fast man har fertil hane./gunilla

maaro
0

Hej!

Nu har jag bytt sand. Min granne tipsade mig om PUSSY kompackt Ultra 5 kg. Den kostar 52 kr på Coop Forum.

Får se hur länge jag använder den, men just nu är jag nöjd med den.Glad

Malin

[michaelalundgren]
0

Jag använder mig utav Calle Cat. Jag är väldigt nöjd med den sanden! Ger inte så mycket lukt, trots att jag har en fertil hane hemma.

jaanuska
0

Vi använder vanliga eldningspellets. JÄTTEBILLIGT jämfört med kattsand, men kräver lite mer omsorg (läs tömning) än vanlig sand. Annars är Everclean, Pussi och andra kända märken bra!

// Jaana & Anders

SussieBuzzie
0

#8 Jag använder oxå Pussy Compakt Ultra fast i 10kg. Tycker den är prisvärd och fungerar utmärkt till katterna.

//Sussie

Sagolika
0

Jag blandar Pussi Kompakt Ultra 10 kilos-påsen med antingen Tidy Cats eller Everclean Cedar. Det blir hårda klumpar och det luktar gott. Faktiskt klumpar det sig hårdare än om man inte blandar med Pussi, så det är alltså inte bara för att dryga ut det.

West
0

Efter at have stort set de fleste produkter af kattegrus, er jeg også gået over til eldningspellets (træpiller på dansk). Jeg elsker dem bare, ikke kun fordi de koster mindre end halv delen af det gode kattegrus, men mest pga. lugten eller manglen på samme.

For der er næsten ingen lugt, når man bruger træpiller, andet end våd træ. 

Jeg har ikke i nu opdagede et katte grus produkt, som kan holde lugten væk som træpillerne kan.

Kubana
0

Everclean cedar. Dammar som bara den men luktar inte kattlåda för fem öre. Förut använde jag Pussy compakt, men tröttnade på den unkna lukten som fort blev trots supernogrann rensning ett par gånger om dagen.

[Skogsjentans]
0

Hej!

Detta ämne tog upp för inte så länge sedan; 

http://norskskogkatt.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=e7a01ab7-ba34-44c8-ba30-94bc51b1f189

//Marianne