Förlossningsberättelse...
Nu har jag i korta drag skrivit ner Achantas jobbiga förlossningsberättelse i min blog för den som är intresserad av att läsa det… Det är inte alltid allt rullar på som man hoppas :((
Den finns här: http://blog.lynxeyes.se/

Tack för din berättelse. Det är så sorgligt med förlossningar som inte går bra. Vi hade ju själva i höstas i Sveas kull, 3 dödfödda och den enda överlevande, lilla CD, utvecklade sen twisted legs. Men idag är CD nästan 4 månader, benen blir bättre och bättre och hon är en supergo tjej.
Svea är just nu hos vetrinären för kastrering. Vi tog det beslutet med tanke på en svår förlossning och även att hennes mormor har utvecklat HCM. Så inte är allt som man önskar i denna värld. Men man går vidare och glädjs med det man har kvar.

Jag har oxå läst din berättelse, förstår att det är jobbigt!!
Jag hoppas de resterande små klarar sig och att du får njuta av dem så länge det går.
Gisela
gripande läsning men jättebra att du skriver om det.som du själv säger: det är inte bara gulligt o mysigt,det är blod,svett o tårar.. lycka till med tjejerna nu
o en nospuss till den tappra mamman..
S*Winsnes Wilda
Tack för gulliga komentarer :) Kände jag ville skriva av mig och tänkte det kunde vara bra för andra oxå att ta del av vad som kan hända…
Vet inte om jag vågar ta fler kullar på stumpan, om hon verkligen var /är trång eller om det bara var otur… om jag gör det så blir det nog ganska snart efter att hon återhämtat sig, kanske redan i höst.. Och en av de små blir troligen kvar, så har jag något att gå vidare på om det inte funkar fler gånger. Fast det var iofs i princip redan bestämmt innan kullen föddes, att något ev. skulle stanna då det är Ozzys sista kull här hemma…
/ Sophia

tack för intressant läsning, det finns alltid nya erfarenheter och ny kunskap att ta till sig både som människa och uppfödare;)
Kram Sofia

Usch, vad jobbigt!
Tack för att du delar med dig även av tråkiga erfarenheter!

Usch vad jobbigt ni haft de men mamma mår bra i alla fall skönt de.. undra varför hon inte ville hjälpa till. Beklagar dom små det kan inte vara lätt att förlora så många och lite hopplöst så som man kämpat. Hoppas alla som är kvar nu får vara friska
Kramar

Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter. Det var en lärorik och gripande läsning 
Beklagar förlusten av de små och hoppas nu de andra får växa upp och vara friska.
Kramar från mig också