Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 283 ggr
Labolina_73
0

Jag blir SÅ!!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ARG,, men nog mest ledsen tror jag,, jag var inne på blocket IGEN osm man är lite nu och då.. och   #borttaget#  en annons ut på Norska Skogkattungar. 3500:-

Hm jag blir alltid konfunderad då priset är så billigt när kattungarna inte ens blivit 12 veckor ännu..

svarade då på annonsen och var en intresserad köpare…

Fick då detta svar…. hm kolla oxå i annonsen en  #borttaget#   inte så viktigt men jag reagerade iaf,,

Detta svaret fick jag,

---------------------------------------------------------
#borttaget#

---------------------------------------------------------------------

Jag kanske är fånig eller hm ens att man orkar lägga energi,, det orkar man ju inte men,, ibland blir man ju så himla ledsen, allt man jobbar för bara raseras i ett nafs….

Inte så konstigt att alla nakenraser gårbra att sälja,eller rexarna,, (inget illa menat) men dom går ju inte att avla på hur som och säga att jo men det är rex eller jo det är sphynx,,, det ser ju alla…att det INTE är.. Men i 95% av alla blandisannonser så är det skogkatter eller skogskatter,, ibland renrasiga och ibland inte men iaf står det i rubriken.. för en SPOTTSTYVER av det vi alla andra jobbar för att få det en förändring på….

Ledsen och trött blir jag,, hm aja tröttheten kan ju kanske ha lite med tiden på dygnet att göra oxå men,, jag blir iaf upprörd som faaaaaan,

Tack och god natt..

KRAM:LindaOskyldig tittut Engla,,,, :-)

ingann
0

anmäl annonsen och skicka in kopia på svaret du fick så kanske blocket kan ip-blockera dem och plocka bort annonsen?

såna människor gör mig heligt förbannad Ledsen

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mezzo
0

har svarat på många såna annonser på blocket, ifrågosatt och haft mig.. men det verkar liksom inte hjälpa…
de bryr sig knappast i vad man säger och vissa har blivit heligt förbannade.. :S

tråkigt men sant, men det är ingen idé att lägga energi på blocketannonsörer som inte har mer vett i huvudet än sand i en sko…… ;)

spinnrocken
0

Hej!

jag hittar ingenstans där det står rekommenderat försäljningspris på en renrasig skogkatt som är besiktigad utan anmärkning och med stamtavla .

Om nån vill sälja sin kattunge för 2000 eller 8000 så är det faktiskt valfritt.

Tycker det är lika oseriöst att sälja dom för dyrt.

Inget som höjer dess status i vart fall.

Det skulle kanske vara en begränsning på hur många uppfödare det får vara på varje ras i stället.Som det är nu ,så är det ju alldeles för enkelt att bli uppfödare.

//Karin

Juliette-
0

En sak tycker jag är tråkigt det är att han säger man får regga den själv.. folk kanske tror det går och vill komma billigt undan.. tycker han tar överpris för oreggat ja.
Visst är det tråkigt med folk som skiter i rasen visst är det så och skogisen är ju drabbad pga att alla vill ha semi och det säljer. Tyvärr kan man inget göra och jag har slutat bry mig 3500 eller ej överpris är det ju som oreggat sen går folk och köper och tror de kan regga i efterhand :(

Labolina_73
0

Jo men det är ju mycket det jag menar,,,, att han rent av liksom ljuger och lurar köparna.. Vad ger det för signaler?

Jag tycker att det är bra och ta betlat även för en blandras "oreggad raskatt" dvs huskatt,, det är liksom vilket som.och sedan om det är 3000 eller 5000: det är upp till köparen tycker jag MEN Kattungen SKA faan vara vaccinerad, veterinärbesiktigad, avmaskad och helst chippad, Men man ska göra allt man kan för att göra det så bra det bara går om man nu väljer att avla på huskatter,,

Dom har som krav att man ska följa SVERAKS regler på blocket men att sälja en katt / hund utan att den är vaccinerad är INTE deras regler. Man måste skriva vansinnigt tydligt att katten inte är yngre än 12 veckor och att den kostar mer än 1000:- men det står ingenting om alla veterinärers råd.. Mycket konstigt…

Fick et till svar:
-----------------------------------------------------------
#borttaget#

-----------------------------------------------------

Jag tycker att det är förjävligt rent av att det inte kan stoppas detta… (inte blandrasavel utan skötseln av aveln) och sedan är det så att många av dom verkar tro att ansveret försvinner totalt från uppfödaren när katten är såld,, så är det ju inte,, men hm såklart svårare att bevisa att katten kommer just därifrån,, kanske inte ens har mamman kvar.. :-(

Njä jag blir bara så himla ledsen att vissa inte bryr sej mera.

+ att vad menar han? kan man ta med kattungen redan nu vid snart 8 veckor? Så tolkar jag iaf det han skrev i sitt första svar.

//Linda

Bengan-A
0

En fråga som inte alls har med ursprunget i tråden natt göra, men väl med utvecklingen. Är det verkligen tillåtet att lägga ut  mailkonversation utan att personen ifråga är medveten om det?? Men "Kenneth" & "Erik" kanske har gett tillstånd att deras mail får läggas ut till allmänn beskådan, på NFO iFokus

Tyvärr är det inte alltid så  att ändamålen helgar medlen. 

Mvh Bengan

ingann
0

#5 det var det jag tyckte var fördj*ligt.. att han sålde katterna vid snart 8 veckors ålder…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner