Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 32-utanför-ämnet
Läst 339 ggr
LittleL
0

Melodifestival 2008

Nu är det snart dags att bänka sig i soffan Skrattande Final på gång!!

Min stora favorit är Nordman, jag bara älskar den låten. Men jag vet inte om det är en låt som håller i det stora sammanhanget i Belgrad? Kanske är Charlotte Perelli eller Amy Diamond som vi ska skicka??

Vem är ER favorit?

/Sylvia

Mylingens
0

Så länge inte Christer Sjögren vinner så är jag nöjd. Finns ingen riktig favorit, dom är så bra allihopa! //Kaisa

SillyZones
0

#1 Hahaha, håller med dig!

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Mylingens
0

#2 Skönt att höra! Christer Sjögren har aldrig varit min favorit, hihi! Men som skåning så måste jag bara rösta på Frida! Hon är läcker! //Kaisa

Sagolika
0

Perelli eller BWO, tycker jag.

Labolina_73
0

Jag höll såklart på NORDMAN men inser oxå att det kanske inte skulle funka i stort sammanhang precis som ts skriver..

Men efter det BWO eller Perelli… egentligen vem som förutom Christer och Frida.. detta år var det många väldigt bra finalister.. men NORDMAN,, hehe klart bäst… älskar låtenn den är så satans skitbra… :-)

//Linda

Signe-Jonna
0

Hmmm, jag höll ju på Sanna Nielsen. Och det gjorde ju svenska folket också, men det räckte inte! Ledsen

Ixatrixa
0

Allvarligt talat så tyckte jag Sanna sög fett*skrattar*

Tyckte nog Pirelli och Hero var bäst men jag gillade de falsettsjungande tvillingarna med…BWO såklart;)

Sedan kan jag inte sluta vissla på amy diomonds låt…

Ixatrixa
0

Men jag tycker Björn Gustavsson var bäst av allt:)

http://www.youtube.com/watch?v=ZlZBqg0dL-w&feature=related

Signe-Jonna
0

Själv går Perellis låt i huvudet på mig, men det betyder ju inte att den är bra för det. Det är ett välkänt trick som sedan länge är känt inom bland annat frikyrkan. På stan sjunger de Jesus, Jesus om och om igen så folk ska få det på hjärnan och tro de är frälsa. *Jag skrattar oxå*

ingela-anthon
0

#8 Har just njutit av Björn Gustavsson, tack.

Håller med han är bäst!

[michaelalundgren]
0

Jag tycker det var riktigt dålig bidrag i år! Jag tyckte iof Linda B. skulle vinna, men överlag vad var det för bidrag egentligen? Förvånad

SussieBuzzie
0

#8 Björn Gustafsson har verkligen gjort melodifestivalen till något att se. Han är ju hur rolig som helst och helt klart bäst! 

//Sussie

ingela-anthon
0

#11 Tycker tvärt om att det var ett mycket starkt startfält i år Skrattande

Jag tycker att rätt låt vann. Charlotte är en god representant för Sverige och kommer att göra bra ifrån sig.

De bidrag jag tippade på var BWO, Linda och Carlotte förstås och även Nordman var jättebra.

Vilkea artister tycker du skulle varit med istället?

[michaelalundgren]
0

#13 Jag har inte kollat på några bidrag som var förutom dom igår, men jag tycker inte om dom alls…

ingela-anthon
0

#14 Då har du inte missat något :-)

akickia
0

Tycker som #13 att det var ovanligt många bra i final. De enda jag INTE hade velat se gå till Belgrad är väl Christer Sjögren och Frida, annars hade jag nog varit nöjd med det mesta. Gillade Sibels ballad som tusan, jag som vanligtvis har extremt svårt för ballader i det här sammanhanget, men det verkade inte som att svenska folket höll med mig där. Röstade på Nordman, tror det hade varit riktigt häftigt att bränna häxor på scenen i Europa. Det hade stått ut, och det är ju det man måste för att märkas. Hade varit coolt att höra den på engelska, om den hade tappat allt som Lena PHs det gör ont, eller om den blivit lika bra fortfarande… Sanna Nielsens låt hörde jag på radion första gången och tyckte inte den var något särskilt. Blev bättre när man såg framträdandet och hennes scenspråk helt klart. Där kan man snacka om känsla!

Rongedalbröderna gillade jag som sjutton och det där falsettsjungandet är ju poppis runt om i världen nu, så de hade nog också haft en bra chans. Linda Bentzing älskar jag, men vet inte om jag tror på henne internationellt om jag ska vara ärlig. Charlotte har en bra chans, och hennes nummer hade fart och kraft och lite coola detaljer. Hennes mick och klänning skriker ju schlager! =) BWO och Amy har ju internationella framgångar så de hade säkert gått bra av den anledningen, men å andra sidan funkade det ju inte hela vägen för The Ark trots det… Nåja. Är nog nöjd ändå med Charlotte.

Oj, det blev en hel uppsats. Är lite engagerad i melodifestivalen som ni märker :P

ingela-anthon
0

#16 Du tänker och resonerar precis som jag och har satt ord på det som jag inte utvecklade i mitt tidigare inlägg:-))

Roligt att du nämner Sibel - henne tycker jag också om. Hon kanske inte platsade i Belgrad men hon har helt klart en fantastisk röst och en bra låt. Hon har utvecklats mycket bra sedan första gången jag såg henne i Idol - men vilket år minns jag ej. Dock tycker jag hon sjöng med mer känsla och engagemang i alla uttagningarna inför finalen Globen.

Lyssnade på Sanna idag med Empty room och den låter blir bara bättre och bättre ju mer man lyssnar på den.

Ixatrixa
0

När de lyckas göra en sådan här ballad

http://www.youtube.com/watch?v=KmGomRzK9nE&feature=related

igen så kanske det kommer funka…men när det gäller schlager tycker jag nog att det skall vara lite mera fart ….sedan få man genomlida balladerna*skratt*

akickia
0

#18 *ler* Ja, där kan man snacka riktig ballad. Appropå att genomlida ballader hörde jag på radion att det skulle vara 25 ballader i årets eurovision…. Antagligen för att en ballad vann förra året, det brukar ju färga kommande tävling….

ingela-anthon
0

" 18 Bra låt Glad

Kanske också en hyllning till alla Irländare idag på St Patrick Day
den 17 mars som är Irlands nationaldag. *ler*

LittleL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är bara tvungen att lägga in denna bilden i tråden. Cocos satt nämligen framför tv:n nästan hela festivalen igenom. Tydligen gillar hon schlagerSkrattande /Sylvia