Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 12-omplaceringar
Läst 824 ggr
lillalotta
0

Skogkatt Blocket 3 mån gammal

Tjej från Helsingborg på Blocket - omplacering redan. Står 10 mars 14.34 på hallansidan  - i Halmstad.  Mailat annonsören om att höra med uppfödaren!!!!

Mizzi
0

Ursäkta mig nu får jag väl hela forumet på mig, men det kan väl finnas tusen millioner olika anledningar till att katten måste omplaceras.

Och varför genast förutsätta att dom INTE kontaktat uppfödaren ??

Visst finns det rötägg därute men då är det väl bara bra att dom omplacerar sina katter då så dom får en chans att komma till ett nytt bra hem eller ??

Det finns massor med hemlösa, misshandlade och gud vet vad huskatter och andra raser därute som lider mycket värre än att bli omplacerade via blocket.

Men det skrivs inte mycket om dom här …. men handlar det om en Skogkatt som ska omplaceras eller säljas för mindre än 4000 kr blir det ramaskri.

Alltså jag förstår inte problemet …??

lillalotta
0

Helt medveten om  att det finns ca 10 000 hemlösa katter.  Seriösa skogkattuppfödare brukar vilja veta om omplaceringar eller ta tillbaka katter man fött upp. Allt för att förhindra ytterligare påspädning av problemendu beskrev.  Speciellt som katten inte kan vara speciellt mkt äldre än 12 veckor….. Katten säljs dessutom för 4000 med ett års försäkring.

Mizzi
0

Menar du att katten är 12 veckor och har bytt ägare och nu ska säljas igen ?? låter ju väldigt märkligt då har han ju inte hunnit mer än genom dörren med katten innan han satt ut den till salu.

Mizzi
0

Jag får inte ihop det, är det inte ett skämt då ??

Har studenter så bra ekonomi att dom kan köpa katt för 5000 kr för att sedan sälja den för 4000 så fort dom i stort sett får hem den ????

lillalotta
0

Ja - konstigt - men verkar seriös i övrigt - KAN ju vara så att han inte talat med uppfödaren när han upptäcktet att det inte kommer att fungera. Och det är ju lättare att hitta nytt, förhoppningsvis  varaktigt hem åt en kattunge.

Mizzi
0

Har också mailat ska bli intressant om man får svar eller ej.

Juliette-
0

Jag maila för flera dagar sen och har inte fått svar. Jag fråga bara varför hon inte vända sig till uppfödaren och att uppfödaren borde kunna ta tillbaka den då jag räkna med att hon kanske max hade haft den en vecka. Jag tänkte mest på att då slipper hon leta hem åt den och kanske inte visste uppfödaren troligen kunde ta tillbaka den. Ja vi får hoppas den får en bra hem men varför den omplaceras tycker jag inte vi har med att göra vi vet ju inte varför och anledningarna kan vara många

LenLass
0

Visst är det sorgligt att kisse skall säljas igen MEN som #7 skriver så kan det finnas många anledningar. Jag tycker nog att det är mer tragiskt att folk inte ska kunna agera utifrån vad de tycker är rätt utan att "bli granskade och ifrågasatt" av folk som surfar runt.

Mizzi
0

#7 o #8 Precis vad jag menade i #1