akut!
jag upptäckte precis att min 8-åriga kastrerade honhuskatts kropp såg märklig ut. vid bakbenen hänger liksom huden/kroppen ned och det ena bakbenet ser lite insjunket ut. försökte känna lite men efter ett tag började hon morra och fräsa och detta har hon gjort lite nu under kvällen, hon fräser aldrig annars.
vi har tidigare fått tömma analsäckarna då de varit inflammerade och jag tycker mig känna av den vidriga lukten någonstans i lägenheten.
för ett tag sen började hon även kissa i badkaret, vilket hon aldrig gjort tidigare. nu börjar jag tro att det är ett slags sätt för henne att visa att något är lite galet.
hon haltar inte eller så, hon hoppar och leker och är jättesocial.
ska ringa veterinären imorgon men jag är så orolig!
någon som har en aning om vad det kan vara? kan det vara något galet med analsäckarna igen som gör att huden/kroppen sjunker ner?

Går katten fritt ute ?? har den kanske varit med om en olycka, i så fall bör du nog ta katten till närmaste djursjukhus redan i natt.
Om inte skulle jag nog endå ringa till något djursjukhus eller vetrinär som har jour och kolla vad dom tror om jag var du.