Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1534 ggr
Burken
0

Djurpoliser

Jag har skrivit om dettta flera gånger i min blogg och efterlyst detta även i Sverige, och I ALL SYNNERHET NU då ett fall av vanvård rullas upp i S.Sverige. Det jag i första hand efterlyser är kännbara straff och inte som är brukligt i i Sverige, de som utsätter får mer hjälp än de som utsätts!!!!!!!!!
Vad tycker Ni andra?

anakin
0

Vad har hänt?

Håller absolut med. Djurpoliser är något vi absolut ska ha även här i Sverige.

///Anki

Tita
0

Ja det skulle verkligen behövas även här ,det finns så mycket idioter som inte skulle få ha djur överhuvudtaget.

Burken
0

En uppfödare som tagit tillbax vanvårdade katter ifrån en annan!

Tita
0

# 3  Jag antar att du varit inne på samma sida som jag , fy sjutton säger jag bara.

När man ser bilderna innan och efter det gör ont i hela kroppen Gråter

Mylingens
0

Håller med fullständigt! Det är alldeles för slappt här i Sverige, djuren har ingen rätt tyvärr. Jag  känner oxå till detta fallet här i södra Sverige och det gör mej så oerhört upprörd. Folk som blir anmälda för vanvård och där det finns klara dokumenteringar från bla veterinär, skulle bli fråntagen alla sina djur och få djurförbud för resten av sitt liv. Jag hoppas att det blir så i detta fallet men med våra slappa lagar så får hon säkert fortsätta att dedriva sin verksamhet och fortsätta att ha djur, katter i detta fallet. //Kaisa

kattklo
0

Jaa, jag hade gärna ställt upp som djurpolis. Det finns INGA ursäkter för det som hänt. Hoppas de som sålt katter dit får veta detta och hämtar hem dem snarast möjligt.

Mona

Merlyn
0

#6 Hur vet man om man sålt nån dit när man inte vet vad det handlar om?

Detta har jag missat helt. Hoppas inte jag har nån katt där, var det nu är.

kattklo
0

Nej Merlyn du har ingen katt där då hade jag hört av mig

Mona

Mylingens
0

Vad jag har förstått så är de uppfödare som har sålt katt till henne informerade om detta. Men tyvärr har inte alla agerat men jag hoppas att de gör det och om de inte själva klarar av det så får ni höra av er till mej eller Burken så ska vi göra allt för att hjälpa er. //Kaisa

Merlyn
0

Tack Mona!!!!!!!

BEATA
0

Det här har jag missat…är det här en uppfödare? Vi skulle ha som dom bl.a. har i England ..det är något slags Djurpolis….jag håller med att det är alldeles för slappt i Sverige..här har förövaren mer rättigheter än den drabbade……på alla områden.Jag skulle gärna vilja veta mer om det här…eftersom jag själv har dålig erfarenhet av en uppf. i södra Sverige..            Mvh Berit

Rhapsody
0

Hjälp! Vad är det här? Vad har hänt?//Lena

SChamuels
0

Helt rätt Burken.Lagen är mycket slapp vad gäller våra djur.

2007 i Sverige och lagarna mer el mindre struntar i vanvårdade djur.DET är skrämmande.Varken barn el djur har några rättigheter.

Usch för sånaLedsen

Sagolika
0

Jag tycker absolut att vi borde ha djurpoliser i Sverige med.

Kännbara straff, höga böter och fängelse samt djurförbud, borde vara självklart.

MissMikkus
0

Jag har inte heller hört om detta fall. Självklart ska vi ha djurpoliser i Sverige. Men hur kommer vi dit? Någon som arbetar  aktivt  för frågan idag?

Kenzo
0

Hej alla.

Har ingen uppfödning själv men har läst va ni skrivit det är fruktansvärt om detta som händer ni som har Animal planet  kan se på olika program om djurpoliser det finns olika 1 är Detroit (vet ej om det stavas så) 1 är Miami 1 är och 1 är Phinex 1 är Houston. Jag som är mer överbeskyddande istället är livrädd att Kenzo ska göra sig illa och va själv för mycket det va 1 gång som vi va borta en hel dag då fick morsan gå hit och va med Kenzo en stund för jag ville inte att han skulle va själv hela dagen gubben säger att jag skämmer bort honom (Sveriges borskämdaste katt) men det skiter jag i han är min lilla baby. Dom programmen som går på animal är hemska ibland det är så tårarna rinner när man ser men för det mesta brukar det gå bra med djuren. Vår förra kisse blev ju överkörd det är väl därför som jag är så rädd om Kenzo.  Som sagt det skulle inte va fel med djurpoliser även i Sverige det är många djur som lever dåligt.  Tove

Tita
0

Någon som vet om det kommer göras något åt det ??

Ni som vet vem det är alltså ?? annars är det ju inte klokt, denna människa måste ju stoppas.Hemsidan är ju bortagen så man undrar om hon blivit ifråntagen sina katter eller vad som händer egentligen………….

Mylingens
0

Jodå…det är i full gång, allt man kan göra håller på att göras. Men med de lagar som finns så får hon i värsta fall en varning, fruktansvärt. //Kaisa

Tita
0

En varning räcker inte på långa vägar ….. fängelse vore mer rättvist  ursch vad man blir arg SkrikandesSkrikandes

BEATA
0

Jag är alldeles förtvivlad…hon har en av mina katter            "Benedicat Darling" född okt-03….som hon köpt av en annan uppfödare…så jag har ingen juridisk rätt att hämta henne…..har gråtit över alla hemska bilder på hennes vanvårdade katter…som dom har lyckats rädda……….hon måste stoppas….

BEATA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på min underbar #DARLING#  (tidigare Dagobert) som nu finns hos den här uppfödaren…

Tita
0

# 21 Lider med dig Ledsen

Keso
0

Kan ngn skicka länken privat till mig, vill läsa.

SChamuels
0

# 20 lider med digGråter

Theernligans
0

Go Kväll !! Alltså Herregud vad illa man blir till mods . då man ser dessa foto

Stackars katter som farit så illa hos denna människa !!! så tittar man på sina egna som går här hemma bortskämda till max ,

Nej fy fasen för sådana människor

och Djur Poliser behövs verkligen i Sverige också !!!!!  hon skulle hamnat i fängelse för vad hon gjort

med oskyldiga varelser !

Hälsning Gunilla

Knoxville_katteri
0

hej! Jag har två katter hos den uppfödare som det pratas om

här om dagen fick jag ett kort på den ena & i dag har jag fått kort på den andra..

Knoxville_katteri
0

här kommer nästa kisse

Knoxville_katteri
0

Om det någon  som vill så går det bra att Maila mej /Eva

BEATA
0

Har nu fått ett fruktansvärt vidrigt..otrevligt mail från              "bannad1""    som hon kallar sig..den nu aktuella uppfödaren…jag blir beskylld för lögner och förtal…..m.m.

Rhapsody
0

#29 Spara mailet vad du gör. Blir det mer i den vägen kan du polisanmäla henne. Inte för att det kanske leder någon vart, men sån skit ska man ju inte behöva ta! Ingen som sett bilderna kan tycka att det hon håller på med är OK!

Stå på dig!

/Lena

SChamuels
0

Alla ljuger utom hon…enligt henne då.

Nina,Annkatrin,Kia och samtliga ljuger utom hon och nu du med.

Alla katter har hon fått till sig köpt sjuka.Lustigt va?

Spara ALLT,kopiera och skicka till någon du litar på(kan va bra att göra)

alpblomman
0

Tycker absolut att djurpoliser behövs. De finns ju till och med i USA. Men här i Sverige så har ju polisen så dåliga resurser ändå, så djur prioterar de förstås inte.

SChamuels
0

Om du ser på fotona på Geela så ser hon också fin ut.Men sanningen är en helt annan.Hon är full av skabb och infekterad.Hon hostar och lever isolerad tillsammans med Darvin.

alpblomman
0

Vore ju bra att veta vilken uppfödare det är så man inte råkar köpa katt av denna.

WesthKiowas
0

#34 Eftersom katterna tydligen är i så dåligt skick så bör du inte vara orolig för att du skulle råka köpa katt där. Du ser om katterna är i dåligt skick vid ett besök. Vi får inte avslöja uppfödaren här på forumet pga skrivreglerna. Men någon kan säkert PM:a dig om du anser att det är nödvändig information.

/Camilla, Sajtvärd.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Vildvittra
0

Chockad och illa till mods när man har sett dessa katters vanvård. Det måste bli samma tilltag som de gjorde med kenneln i Stockholms området. Alla djur måste omhändertas.

//Veronica

Burken
0

#36 Inte BARA i Stockholmsområdet utan ÄVEN härnere i Skurup, jag TROR det var där de beslagtog ett helt gäng (ca.70 st.) silkyterries eller liknande! Om jag inte har fel för mig kommer dessa hundar att vara med i programmet på TV4 på måndagkväll Gråter !

Zygots
0

Halloj Häxan, Vilket program då?

Merlyn
0

Ett nytt program där man skall hjälpa djur hitta nya hem…DET skall jag inte missa.

Zygots
0

#40, undrar om man kan vädja om hjälp den vägen tro för katterna i skåne tro?

Merlyn
0

#40 Tror programmet handlar om redan omhändertagna djur.

Burken
0

#39 Halloj Annika!
Det kommer precis som sagts ovan i det nya TV pprogramet på TV 4, där de söker nya hem till hundar och katter!/Häxan

Tinis
0

Djurpoliser är ingen dum idé, tycker jag. I dag går ju de flesta djurplågare i princip fria.

vettan
0

Idag läser jag i tidningen att en man försökte slå ihjäl ett lamm i en vägg!!! Djurskyddsinspektören var där för en genomgång tillsammans med veterinären i detta fallet tog de lammet och avlivade med injektion istället. Alla hans utegångsdjur beslagstog 70 får och 12 nötkreatur. mannen ifråga tyckte att det var väl inget hur ska man annars ta ihjäl sådana små…Gråter

[Skogsjentans]
0

Länken till amerikanska ASPCA:

http://www.aspca.org

//Marianne

Wirre
0

#5 Håller helt med dig!!!

mimmie.k
0

Kan någon pm:a mig, vill läsa vad som hänt!!! Djurpoliser i all ära, vi behöver dom!!

dara
0

är det någon som kan pm:a även mig, skulle verkligen vilja läsa vad som hänt, låter ju inte bra alls…

förstår inte att djurpolis i sverige inte redan finns, att ingen med tillräckligt inflytande ser djurmisshandel som allvarligt nog

favoritkatten
0

Varför inte fråga personen det handlar om direkt. Mycket rakare och ärligare.

Cina

Frost
0

…kanske något att tänka på att tråden är 1 år gammal…

modellflickan
0

Ja till djurpoliser!