Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett06-mat-leksaker
Läst 872 ggr
maaro
0

Favorit mat?

Vad tycker din/dina katter bäst om att äta?

Malin

Frostvikarna
0

Mina äter bara torrfoder och blötmat i portionsförpackning- Ägg gula och skinka kan slinka ner i bland. De är kräsna och när jag ibland försöker göra mig till och ger dem rått kött så spyr de upp det. Så basmaten hemma hos oss är Hills torrfoder och Whiskas blötfoder en gång om dagen.

Mizzi
0

Min katt äter i stort sett bara Torrfoder, han är otroligt kräsen och vill inte ha något annat.

SillyZones
0

Vissa av mina katter, speciellt min äldsta hona äter i stort sett bara torrfoder. Litet köttfärs (rå) kan gå ner och eventuellt gourmet gold. Då hon är dräktig och digivande är hon dock mera villig på mat i olika former. Hennes son, min yngsta katt, är helt tokig i ägg. Han försöker t o m äta äggskal från vacken. De andra är däremot inga äggfantaster, fisk gillar de, köttfärs, gormet gold, mjau blötmat. Min yngsta hane äter litet vad som helst. Han är inte främmande för att gå upp på bänkar och bord och stjäla en munsbit, något som de andra aldrig skulle få för sig att göra, av den enkla anledningen att det tycker inte att vår människomat är tjänlig som kattföda, haha!

Mvh/Jessica

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

maaro
0

Mina katter äter mest torrfoder Proplan chicken.

Bettan hon är kräsen vill jag lova, uppblöt torrfoder med eller utan nötfärs. Smakar inte på ngt annat.

Blaze och Agnes äter det mesta, torrfoder, kokt fisk, räkor, tonfisk, kalkon, kyckling, nötfärs, (inte Blaze) ibland blötfoder.

Malin