Städundret
Vill varmt rekomendera att inköpa en ångmaskin
har aldrig varit så lättstädat och kliniskt rent. Man kan tvätta väggar, toa, kylskåp nästan allt utom tapeter, och man vill aldrig sluta städa

Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Även kattlådor blir klinisk rena, och helt bakteriefria, då ångan dödar alla bakterier

Vad häftigt. Känns som att det skulle behövas en sån här hos oss nu. Katthår precis överallt..

#2 jag är helt impad, har varken suttit eller ätit idag, verkligen roligt att dona med denna maskin. Mina golv är 15 år gamla, och katterna skitar ju ner, men dom är banne mig totalt kliniskt rena, ska ta väggar mm, men inte ikväll

Eh, förlåt en dum fråga men behöver man dammsuga innan om man använder en sån här?

#4 ingen dum fråga
golven bör man dammsuga först, för att få upp det mesta, går även att göra det efter. Tvättar man väggar, så ångar man dom först, sen torkar av lite lätt med en trasa

Verkar vara en fantastisk maskin - en sån där som ens maskinpark behöver utvidgas med.
Vad kostar den?

#7 ska man ha en bra en, så ligger dom runt 2000kr, men finns mindre, och mycket billigare

Oj, vilken härlig maskin! Vill ha!!
/Jessica
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
Ja, jag är också väldigt sugen på en sådan, har kollat på den på Tv-shop… verkar ju kanonbra!!!

Den är kanon, det står jag för
Får man fråga vart du köpt ångmaskinen?
En sån vill jag också ha.
//Karin

Denna köptes på Micro i Örebro
Då borde dom ha såna även på Micro i Västerås.
Jag ska kolla om jag kommer dit nån gång.
Får jag fråga om du gav 2000 för din eller om den var billigare?

Den har kostat 1899kr, men jag gav 999kr, för det var sista ex

Nu är jag lite besvärlig för jag vill ifrågasätta denna maskin en aning. För vad jag förstår så tar den bort varenda liten bakterie och spor som finns och då måste det även innefatta öven de som tillhör den vanliga bakteriefloran i ett hem. Om vi städar med denna titt som tätt så gör vi till slut våra katter väldigt känsliga. Hur klarar de då av att t.ex komma ut på en utställningen med så många olika katter och olika typer av bakterier som florerar. Våra kattungar som växer upp i en nästan steril miljö kommer att få rena chocken när de flyttar till sina nya ägare. Det blir som när våra barn börjar på dagis och ständigt och jämt i början är förkylda innan de byggt upp ett immunförsvar.
Jag tror att maskinen är väldigt bra och att man nog ett par gånger om året kan använda sej av den. Den måste vara helt kanon om man har haft oturen att få hem en smitta som man vill få bort. Men att städa med den jämnt och ständigt tror jag är rent av farligt för våra katter, det måste vi akta oss för. De måste få möjligheten att bygga upp ett ordentligt immunförsvar och de får de inte om de lever i en kliniskt ren miljö. //Kaisa

#17 du är inte besvärlig, du talar ju bara om vad du tycker, det får man
men den är kanon till hjälp, just vid storstäd, eller tvätta möbler och sånt som är väldigt slitigt att göra för hand

Jag tycker oxå att det låter kanon… Jag köpte dock en sådan liten ångmaskin från den där tidningen man får hem, shop någonting, och den är mest besvärlig… tar slut fort och är mest otymplig att hantera, så jag tror man ska ha en lite större maskin som den du visar Kerstin för att man ska få nytta av den =)