Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett07-beteendefrågor
Läst 782 ggr
Ixatrixa
0

Kattböcker

Jag brukar skicka med en bok till mina kattungeköpare om jag jag hittar någon bra förutom det där häftet man kan beställa från SVERAK. Ibland kan det vara någon gullig bok eller en nyttig bok.

Köpte en bok på bokrean som hette Din katt-den kompletta handboken. Skriven av Graham Meadows och Elsa Flint

Boken var ganska bra med mycket matnyttig informaton om det mesta men så blir man vansinnigt arg när författarna inte kan hålla sig neutrala och när jag kom till rasbeskrivningarna var jag beredd på att kasta ut boken genom fönstret.

Så här står det om vår kära ras temperament:

Det är en intelligent katt med ett tillgivet och lekfullt sätt. Den är försiktig till sin natur men en exceptionell jägare och en mycket aktiv och självständig utekatt som inte är lämpad för ett liv i en liten trång lägenhet i stadsmiljö.

Ja ni förstår att jag går i taket av den sista meningen…inte så konstigt att man får frågan ganska ofta….kan man ha en skogskatt(ja la till ett s:) som inomhuskatt.

Självklart går det alldeles utmärkt om skogkatten precis som alla andra katter behöver, får mycket stimulans med klätterträd och leksaker…eller kanske en lekamrat att leka med när matte o husse är borta.