S*Ängstorpets NFO
Nu är äntligen min katter färdigbehandlade mot sjukdomen Chlamydia. Alla mina katter är än så länge symtomfria och jag hoppas att det får förbli så. Jag kommer hålla katteriet i karantän i många många månader till för att vara helt säker på att skiten inte kommer tillbaks……
Det har varit en låååång och ibland jobbig behandling eftersom mina katter inte har varit så himla glada i att jag har stoppat i dem en tabblet varje dag. En missad tabblet betyder en raserad behandling. Ibland har jag varit helt utom mig av förtvivlan när man har fått stoppa tillbaks en utspottade tabblet 5 ggr för att sedan sitta med katten i knät och vänta på att den försvinner ner i gapet. Många är de bett som jag har fått i fingrarna och då givetvis på precis samma ställe, STOR SMÄRTA!!!!!! 
Det har även varit en kostsam historia då notan landat på strax över 6000 kr för vet.besök, provtagningar och medicin (och då är inte de kommande provtagningarn för att se om antikropparna i blodet har sjunkt inräknade).
Men nu är det färdigt och jag håller tummarna för att sjukdomen inte kommer tillbaks så att mina katter slipper genomgå det här igen.
Malin S*Ängstorpets

Förstår dig fullkommligt, att du är helt slut. Att medicinera ett katterie, är inte det lättaste, när det finns ett flertal katter, och kanske jobbar man heltid med, alla på morgonen innan jobbet, alla innan man går och lägger sig, snacka om mardrömmar och onda händer.
Håller alla tummarna nu, att olyckan vänder, och att du ska få koppla av, och bara njuta av dina underbara katter
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
Usch vilken pers!
En STOR eloge till dig, och jag hoppas att du slipper göra om behandlingen igen.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

ja gud vilken jobbig tid.. Hoppas allt går bra framöver nu.ha det så bra! kram S*Änglaskogens

Åh, så skönt att det är över. Och jag håller verkligen tummarna för att det ÄR över för din del. Det räcker med EN sådan pärs. /Sylvia

Oj då, förstår att detta måste vara jobbigt! Hoppas kissarna är frisk nu och att eländet är borta. Hur fungerar det med försäkringar i såna här fall, får du tillbaka något där?
MVH Gisela

#5 Jag har inte fått ngt från för försäkringen eftersom Chlamydia inte ingår i deras smittskydd.
Malin S*Ängstorpets NFO
Skönt att det verkar gå åt rätt håll. Vilket försäkringsbolag har du?
Susanna
va jobbit de måsste ha vart.
Åhh stackars dig…lider verkligen med dig!