p-piller
hej!
igår började min katt löpa och jag gav henne då första p-pillret. veterinären sa att jag skulle ge henne ett piller varje dag tills hon slutar löpa men jag har hört att man ska ge ett piller varje dag i en veckas tid och sedan börja med ett piller/vecka.
nån som vet hur det ligger till?
när jag har gett mina flickor p-piller så har jag gett varje dag tills löpen är väck sen i i veckan allså som din vett har sagt.

Ett piller tre dagar i rad brukar räcka och därefter en gång i veckan.
tack för svaren. :)
hur snabbt kan man vänta sig att få se resultat?
hon har hittills bara fått två piller men har än så länge inte kissat på otillåtna ställen. eller är det för tidigt att säga att det redan har gett resultat?

Senast tredje dagen borde hon dämpa löpet och inte skrika lika mycket. Förhoppningsvis ska hon inte kissa på otillåtna ställen alls, det kan hända men är ovanligt att honkatter gör det. Om du undrar för att du ska släppa ihop henne med en okastrerad hane så rekommenderar jag att du väntar några dagar tills du ser att hon slutar. Tänkte du kastrera henne sedan?
ja 4 dagar har jag gett p-piller i rad sen 1 dag i veckan.
okej, tack tack. jag hoppas på det bästa!
jo hon kommer att kastreras efter att vi tagit en kull på henne, vilket kommer att ske inom kort. vill inte låta henne gå på p-piller i onödan!