Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett32-utanför-ämnet
Läst 932 ggr
WesthKiowas
0

Agria

Är det fler än jag som har svårt att komma in på Agrias kattsidor? Jag tänkte bli lite ekonomisk och jämföra försäkringsbolagen.

www.agria.se

Jag har testat lite då och då i snart 2 veckor men lika varje gång.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

akickia
0

Hur långt kom du? Jag hade inga problem men gick inte in och tittade överallt.

WesthKiowas
0

Till starsidan bara, sen när jag klickar på katt så blir det stop.

Mvh Camilla Glad

Kattungar planeras!

akickia
0

Du kanske kan testa att komma in från någon annan dator, om det skulle vara några inställningar i din webläsare eller något som ställer till det?

I deras snbbberäkning såg priserna ut såhär (för 1 norsk skogkatt under 6 år) Stämmer ju inte med livförsäkring och så dock.

Resultat

Vad kostar det? - Katt

datum    2008-02-17   tid  14:10:38

Grundantaganden för beräkningen

För denna beräkning är följande antaganden gjorda.*  Din katt har inte fyllt 6 år.

•  Din katt är registrerad, ID- eller chipmärkt.
  •  Om din katt är ID- eller chipmärkt kommer du att få 10% premierabatt.
  •  Hälsodeklarationen för din katt är utan anmärkningar.

Ovanstående antaganden måste stämma om du väljer att teckna en försäkring enligt vårt förslag. Om du vill ändra och göra en ny beräkning, gå vidare till detaljerad beräkning.

Dina uppgifter för beräkningen

Ras

Norsk skogkatt

Vårt förslag till försäkring

Livförsäkring

Försäkringsprodukt

Agria Liv

Livförsäkringsbelopp

SEK 1000

Veterinärvårdsförsäkring

Försäkringsprodukt

Agria Bas Veterinärvård

Grundsjälvrisk

SEK 1100

Ersättningsbelopp

SEK 30000

Självriskprocent

20,00 %

Rabatt

Pris

SEK 913/år

SEK 465/halvår

SEK 78/månad

(Om du väljer att betala premien en gång per år.)

(Om du väljer att betala premien två gånger per år.)

(Om du väljer att betala premien en gång i månaden.)

Betalningssätt väljer du när du går vidare för att teckna försäkring.

WesthKiowas
0

ok, tack. Ska kolla upp min dator.

Mvh Camilla Glad

Kattungar planeras!

Juliette-
0

Jag har inte helelr nått problem att gå vidare..

LenLass
0

Själv har jag valt att inte ha Agria då jag tycker deras premier är rätt höga. Min försäkring ser ut så här:

Livvärde 5000kr, självrisk 1100+25% Vetrinärvård 40000Kr Premie 553Kr  en försäkring utan livvärde blir 402kr

Jag har således sänkt mina försäkringskostnader med hälfen sedan jag bytte bolag.

Signe-Jonna
0

#6 Vilket bolag har du nu?

LenLass
0

#7 Kanske skulle skrivit detGenerad Sveland har vi nu.

LittleL
0

#8 Har själv funderat på att byta till Sveland men blivit avrådd.

En vännina till mig som föder upp hundar hade tidigare Agria och hade inga problem med dom men tyckte att det blev dyrt. Därför bytte hon till Sveland. Nu har hon varit tvungen att betala tillbaka alla pengar för valparna till samtliga köpare, då valparna fick en ovanlig sjukdom. Borde inte varit några konstigheter alls då den dolda felförsäkringen täckte sjukdomen. Men Sveland har bara strulat, speciellt när dom skulle betala ut pengarna för den valp som även efter köpet var försäkrad i Sveland. Min vännina säger att hon aldrig varit med om så mycket papper som ska fyllas i och skickas fram och tillbaka. Hon har fött upp hundar i 25 år och bara haft Sveland dom sista två åren.

/Sylvia

Signe-Jonna
0

Jag har tittat på Svelands villkor och det är ju stor skillnad från Agria. Ett exempel är ju självrisken som ligger på 10% på min Agria-försäkring, men på Sveland på 25%. Det blir ju stor skillnad, inte minst om det är något riktigt dyrt som inträffar. Så jag behåller nog Agria även om också jag tycker att det är lite dyr premie.

Kronängens
0

Det är mycket riktigt så att Agrias årskostnad/premie är dyrare än Svelands, men om det händer något betalar man 10% av veterinärkostnaden hos Agria och 25 % hos Sveland. Man får fundera på vilket man tycker är bäst. Det är andra saker som skiljer också förstås.

SillyZones
0

Enbart självrisken säger att jag väljer Agria. Jag tycker inte att premien är så farlig, då jag har uppfödarrabatt, rabatt via slingan och mängdrabatt. För 5 katter försäkrade upp till tänderna, högsta belopp, lägsta självrisk, avel på dem som är avelsdjur, och liv, så betalar jag drygt 300 kr i månaden.

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

LenLass
0

#9 huva vad gräsligt!! Ja, det är väll så med alla försäkringsbolag att man så länge man inte behöver använda dem så vet man ju inte i praktiken om de är bra eller dåliga. Har hört liknande ex när det gäller Agria så…… #11 Jag utgick från prisex ovan och där står det 20% i självrisk. Visst är det så att man får se till helheten. Då jag själv aldrig förutom en gång behövt mina försäkringar så får man väll dra en chansning.

Kattilaforsens
0

Jag håller med #12. Med tanke på vad man får om det händer något så är det faktiskt inte så dyrt. Dessutom har jag alltid blivit väl bemött under de närmare 20 år jag har haft med Agria att göra.

LittleL
0

Jag håller med om att det inte är dyrt i förhållande till vad man får. Men min gubbe tycker ändå att det är mycket pengar, när jag lägger närmare 1000 kr i månaden på försäkring. Det blir drygt 10 000 kr om året, bara för att ha katterna försäkrade:))) Men då har jag 10 katter försäkrade upp till tänderna. /Sylvia