Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1136 ggr
mina
0

Giftig?

Jag har läst att Yuccapalm är giftig stämmer det? Jag har nämligen flera stycken som katterna biter på? / Marina

Vettarna
0

Hej!

Denna lista finns på www.agria.se

KRUKVÄXTER

Giftiga
Julros
Oleander
Änglatrumpet

Mindre giftiga
Amaryllis
Azalea
Cyklamen
Hortensia
Korallbär
Liljeväxter

Irriterande växtsaft
Flitiga lisa
Fredskalla
Gullranka
Julstjärna
Prickblad
Rosenkalla

SNITTBLOMMOR

Giftiga
Ginst
Liljekonvalj
Liljor

Mindre giftiga
Amaryllis
Anemon
Hyacint
Iris
Mistel
Påsklilja
Vallmo

Irriterande växtsaft
Kalla
Rosenkalla

Sissi
0

Jag tycker att det är lite underligt att katterna gladeligen smaskar i sig krukväxter som är giftiga, men direkt ratar mat som är lite skämd. Varför kan de inte bara låta blommorna vara? Funderar på att byta ut alla blommor till konstgjorda växter istället.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

[Skogsjentans]
0

Hej!

Jag odlar gräs i växel, dvs det finns alltid kattgräs framme. Jag har köpt flera Ampelliljor som de gillar, fast det är ju meningen. Vill inte gå omkring och oroa mig hela tiden, då är det bättre utan växter. Plast är inte heller ett bra alternativ, då katterna gärna tuggar på allt som prasslar…..Skrattande

P.S. man kan odla gräs från havre och vete också!

//Marianne

mina
0

Tack för era svar, jag personligen tycker inte plastväxter är bättre för dom tuggar på dem också./Marina

anakin
0

Jag gjorde en tripp ner till mitt stall,och snorpade lite av pållarnas havre.

Det ska bli till kattgräs hade jag tänkt. Ska göra flera lådor att ta med på kattjuntan kanske? =))

/Anki

Christina-S
0

Jag har också funderat på att odla kattgräs men så slog det mig: Hur fungerar det om man är gräsallergiker? Är det någon som vet?

/Christina

bibbi50
0

Det är knappast nån fara att odla kattgräs.Det är ju i allmänhet inte gräset i sig man är allergisk i mot utan dess pollen.

Alltså när gräset blommar,och det är ju knappast troligt att kissarna låter det växa så länge.Glad

Ledin
0

bra lista ska ta å skriva ner det värsta är att jag är urdålig på växter hur dom ser ut å så visst änlatrumpet,julblomma å såna kan man ju men här har vi mycket bra gröna växter inne är det någon som vet bra sida ang bilder på växter?

Ledin
0