Hjälp!!! Kastrera eller?
För att göra en lång historia kort, i början av månaden bröt jag ett ben i handen och fick den då gipsad. Det har ju gjort att vissa saker är svårt att själv klara av med katterna såsom kloklippning
. Jag har fantastisk familj och vänner så igår tog jag med två av katterna till en av "mina" uppfödare och han hjälpte mig att klippa klorna på två av katterna och den ene fick även ett välbehövligt bad. Allt gick bra men idag kissade den ene av katterna på hundens täcke… Antagligen en reaktion på gårdagen med alla spännande lukter men nu känner jag mig minst sagt fundersam på hur jag ska göra. Ska jag ta det för engångshändelse och avvakta eller ska jag beställa tid för kastrering? Jag vill inte hasta fram ett beslut men jag och katterna ska nämligen flytta här i veckan och jag vill inte få mitt hus nerkissat… just nu bor vi hos min pojkvän men på tisdag och onsdag ska vi flytta tillbaka till mitt hus. Lillkillen är 8 månader och är inte tänkt att gå i avel utan han är enbart vår myskille här hemma. Han har heller aldrig varit i mitt hus men det har de andra katterna så det kommer att bli en del nya lukter för honom då med
. Jag är jättetacksam för alla tips och råd! Mvh Louise

Hade du tänkt avla på den som kissat?
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Har katten en gång kissat är det väldigt lätt att han gör det igen. Ska du inte avla är en kastrering att rekomendera.
Jag ska inte avla på den som har kissat och den andra katten som var med är redan kastrerad… Tror ni att det bästa är att kastrera så kan jag prata med veterinären i morgon när jag ska beställa tid för vaccinering av de stora pojkarna. Har 4 killar här hemma
, tre kastrater och så Lillkillen, än så länge med kulorna intakta…

Eftersom han är 8 månader, kan du kastrera honom omgående, ifall kissriet inte var en olycka, utan lite könsmognad mm
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
Bra beslut, han är definitivt mogen för kastrering! Lycka till!
Mvh/Jessica
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
#6 Vilken snygging!
/Jessica
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
Tackar tackar! Han är en så himla go kille också, när han busar går ingen säker och när det är mysstund är det verkligen MYS, alldeles underbar!
snygging måste jag säga