Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 10-väntade-planerade-kullar
Läst 544 ggr
ariel
0

Sina avelshonor

Jag har ju ingen avelshane längre,då jag ska låna hanar till 2 av mina honor som redan är bestämmt…

Vart vill jag komma?Jo jag undrar hur går ni tillväga,åker ni &besöker hemmen innan ni lämnar era honor eller lämnar ni bara era honor?

Brukar det gå bra?Låter ni bara honan träffa den hane dom ska paras med eller får hon träffa dom andra katterna i katteriet oxå?

Jag är ju då en hönsmamma&vill ju att det inte ska bli fel,vore tacksam för alla svar…

Mvh*Marina*

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

ariel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan ju tillägga att min hane hade ett tjejbesök innan han blev kastrat&då hade dom ett eget rum,så honan träffade inga andra kissar….

Vilket jag tror är bäst,men vill så gärna höra hur ni andra gör…

Marina/ S*Karmskogen's

Mulan
0

Hej!

Jag är petig. Om jag inte har referenser av katteriet i form av att goda vänner känner dem så åker jag på besök innan parning både för att se hane o hemmiljö. Oftast träffar min hona på parning inga andra i katteriet, men i ett fall har det hänt och det var helt ok, då min hona var där ett tag. Lugnt litet katteri med liten ruljangs i form av få katter o inga nyinköp eller kattungar eller utställningar, då kändes det helt ok. Plus att vi hade det lugnt hemmavid när hon kom hem, så det var nemas problemas.

mvh Malin

ariel
0

Tack så jättemkt Malin…

Låter som sunt förnuftFlört

Marina/ S*Karmskogen's

Mulan
0

#3 Tack. Jag känner att jag ibland är aningens petig, men jag vill inte skicka mina honor vart som helst… De är mina älsklingar och jag vill ABSOLUT inte att de ska fara illa på nåt vis. Därav att jag gärna står för kostnader i form av dubbla besök, ett före o ett när jag kommer dit, för det tycker jag att det är värt. Själv låter jag alltid köpare av kattungar, honkattsägare mfl komma på studiebesök när de vill, men helst vill jag ju såklart att de talar om att de ska komma så att jag är hemma…

mvh Malin

ariel
0

Förstår att du inte vill skicka dina honor hur som helst….

Ja det är ju så jag känner att dom inte ska bli ledsnaLedsen

Är det så svårt igentligen&få till en parning hemma hos oss?

Vi har ju ändå dock ett stort hus på 200 kvadrat

Måste det alltid vara bäst för hanen på plats?

Mvh//Marina  P.S Tack Malin

Marina/ S*Karmskogen's

ariel
0

Detta var bara lite tankar som jag hade…

Nu vet ja ju att mina katter kommer att få det bra hos dej LindaFlörtSå du inte tror något annat,,,jag är väl bara en jobbig hönsmammma som får vänja mej vid att det blir att man får vara skild ifrån sina avelshonor iblandFlört

Mvh//Marina

Marina/ S*Karmskogen's