Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett05-pälsvård
Läst 753 ggr
Sagolika
0

Krage som lockar sig

Vad gör ni åt det? Kamma naturligtvis och bada vid behov, men använder ni något mer? Puder, spray eller dylikt. Tänkte just inför utställningar, för då vill man ju helst inte visa upp dem lockiga. Chagalls krage lockar sig väldigt mycket hela tiden och den lille busen har som sport att bita i kammen ;) På hans systrar är det ofta den vita pälsen som inte är lika samarbetsvillig som resten av pälsen. Inte lika lätt att få slät då man kammar. Jag har ju bara haft bruntabby utan vitt innan, men nu förstår jag att det vita (hur snyggt det än är) inte verkar lika lätthanterligt att reda ut. Kan tänka mig att det är svårare att hålla lika snövitt och fläckfritt också på tassar och krage :) Kör ni med specialshampo till de vita partierna i pälsen?

Sagolika
0

Ingen som vet eller har tips om detta?

Mezzo
0

jag har då aldrig haft problem med att de skulle få fläckar på krage och tassar pga att de är vita där ;)

såvida man inte heter mezzo och gillar att smyga in i den sotiga öppna spisen ;)

ang att det krullar sig, är det efter ett bad så har du inte badat ordentligt bra.. och troligen inte sköljt ur schampo resterna ordentligt.. :) att ha ett bra puder/talk är kalas mot just detta!

jag har själv gimpets torrschampo/puder och dessutom apotekets egna talk - Talcum 100kr för en stor burk som räcker i en evighet!:)

Sagolika
0

Tack Vännen! Jag ska prova det :)