Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett08-skogkattens-hälsa
Läst 1592 ggr
[Skogsjentans]
0

naturlig terapi

Hej!

Vill bara dela med mig och tipsa om denna naturliga metod för att hjälpa djur (och människor) i olika sittuationer.

Jag har alltid en flaska Räddningsdroppar med mig i fickan, bra för att lugna rädda och skrämda människor och djur. Ett var det är så hamnar man mitt i en krissittuation eller där något traumatisk inträffat. läs mera på denna sida:

http://aromacreative.se/Shop/Nybach_djur.asp

//Marianne

kerstin2181
0

Vet du om den funkar? åker ju runt ibland, och tar hand om skadade och skrämda katter. Är medlet klassat som ok?

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

[Skogsjentans]
0

SkrattandeHej!

Jag har använt medlen i över 10 år och jag har "räddat" många, ibland döende djur (och människor)

Jag anser att det fungerar mycket bra och jag använder det på mina katter, mig själv och min familj och en del av mina vänner också.

Det är en gammal beprövad metod som funnits länge, men som vanligt ligger vi i Sverige lite efter….

Jag är homeopat och detta är också ett utmärkt komplement.

Det finns mycket att läsa i ämnet

"Dr Bach levde i England i början av förra århundradet. Som läkare och professor i Bakterologi arbetade han under många år med sjuka människor. Men han fann det aldrig riktigt tillfredsställande, framför allt för att han tyckte att det enda den västerländska medicinen gjorde var att mota bort symtomen, istället för att gå på orsaken till att en sjukdom uppstår.

Det var efter denna insikt som han började utarbeta sitt numera världsberömda system för läkning och friskvård, med människan och hennes egen fantastiska kraft som utgångspunkt. Blomsterdropparna Stimulerar kroppens egna självläkande energier och helande förmågor - det tillstånd av frid, harmoni, lust och hälsa som finns inom oss alla! Innerst inne…"

Källa: http://andrasidan.com/bach.htm

Googla!

//Marianne

kerstin2181
0

Vart köper man det? är väldigt intresserad, funkar den att ha på stressade katter på utställning? skulle så gärna vilja ställa min vita skogis igen, han har 3 cert kvar till GIP, men han blir så sur, och jag vill inte att han ska må dåligt, har inte ställt honom på länge nu, skulle vara roligt då han för övrigt går bra, men domarna vill inte ha upp honom i panel, då han känns lite otrygg

[Skogsjentans]
0

Det låter som en kvalificerad sittuation, så att säga.. och som sagt jag använder "akutdropparna" på mina katter i alla stressiga sittuationer….

Du kan lätt handla hos:

http://aromacreative.se/Shop/flaskinfo.asp

eller kontakta mig på

skogsjentans@hotmail.com

Skrattande Marianne

kerstin2181
0

Tack, vi höresGlad

Wirre
0

Va kul att höra fler som använder dessa droppar, trodde nästan jag var ensam ett tag. Dessa droppar är fantastiskt bra i just stressande situationer för katten. Köpte mina av en djur homeopat jag känner. Var väl lite skeptisk i början men har helt ändrat uppfattning efter att jag sett resultatetGlad. Rekomenderar er att köpa dessa i fall ni har en katt som uppträder oroligt i vissa situationer. Flaskan är liten med en gummitut på korken för att suga upp dropparna i pipetten.

Miraklis
0

#0 Tack för tipset! Nu har jag beställt en flaska. Jag ska testa detta på min 2 åriga fertila hane. Hemma är han underbar, kelig mm Men på utställning blir han som en liten rädd kattunge … Jag återkommer med resultatet efter nästa utställning. :-)

[Skogsjentans]
0

Skrattande

Vilken bra respons! Varför låta katterna stressa upp sig när det finns så bra hjälpmedel utan biverkningar!

//Marianne

Sagolika
0

Jag har också sådana blomsterdroppar, köpta av Birgitta May som sålt House of Anju på utställningar.

Jag har dock fått motstridiga uppgifter angående huruvida det var tillåtet att ge katterna det på eller före utställning eller ej. Så jag önskar att man kunde få klarhet i om det är tillåtet att använda det eller ej.

LittleL
0

#9 Jag håller nog med dig….Undrar om det verkligen är tillåtet?? /Sylvia

[Skogsjentans]
0

Bra fråga, någon som vet? Har inte hört någonting och som sagt de säljs på många utställningar och av djurhomeopater, på utställningar i Sverige.

//Marianne

[Skogsjentans]
0

Ang fråga som #9 och # 10 ställde så har jag fått ett svar här som jag vidarebefodrar:

"From: info@andrasidan.com
To: skogsjentans@hotmail.com
Subject: SV: Blomsterterapi
Date: Thu, 14 Feb 2008 07:50:21 +0100

Som det är idag är inga homeopatiska mediciner klassade som doping, helt enkelt för att de verkar på en annan nivå i kroppen. För den kritiske är det ju så att de egentliga aktiva substanserna i Blomsterdroppar är extremt små - medan den energi som den innehåller är extremt stark. Men att förbjuda den typen av hjälpmedel, skulle ju vara som att förbjuda meditation, eller ens en avslappnande djupandning…

Så du kan lugnt fortsätta använda dina blomsterdroppar - och glädjas åt de effekter de ger för dej!"

//Marianne

LittleL
0

#12 Det var ju positivt! Då kanske man skulle ta och prova dom… /Sylvia

[Skogsjentans]
0

Visst!

Har du flera frågor går det bra att kontakta mig på

skogsjentans@hotmail.com

//Marianne