Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 02-kattungeprat
Läst 210 ggr
Vargtass
0

Exportera kattunge

Hur gör ni när ni exporterar kattunge?

Exporterar ni bara till sådana som ni redan har kontakt med och vet vilka de är eller även till okända?

Man kan ju inte träffas för att kunna bilda sig en egen uppfattning om hur personen är som kattägare, på samma sätt som om man säljer till någon på närmare håll.

Finns det något bra sätt att få referenser på den intresserade?

Jag har precis fått en (tidig) förfrågan från Spanien på en av mina kattungar, så dags att börja fundera på om jag över huvud taget vill sälja utomlands.

[Skogsjentans]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har sålt en kattunge till Spanien och sedan köpte samma par en kattunge från min hanes första kull också.

Vi mailade och pratade en del i telefonen, för att få veta mer om dem, hur de bodde, vilken syn de hade på katthållning, erfarenhet osv….

De mailade kopia på ID-kort och la en handpennning. Sedan var de hit båda gångerna och hämtade hem kattungarna. Vi var även dit och hälsade på i höstas och vi har super bra kontakt fortfarande!

//Marianne

Esther och S*Skogsjentans Babe, dagen för flytten till Spanien!

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=fbfa22d5-a248-4b32-ae0a-bbfb28a4a062&Filename=Bild 120.jpg)

Vargtass
0

Tack! Skönt att höra att det kan funka bra!

Då går jag vidare och försöker ta reda på lite mer om dem.

[Skogsjentans]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skrattande Hej igen!

Hör gärna av dig till mig på skogsjentans@hotmail.com om du har flera frågor eller behöver hjälp från Spanien, min kattungeköpare har erbjudit sig att hjälpa mig om jag eller någon annan behöver en spansk kontaktperson.

Bra, eller hur!

//Marianne

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=c89798b7-906c-4b59-9f04-8652c2f3dd2b&Filename=IMG_1374[2]Babe ´07 med text.jpg)