Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 2075 ggr
Sagolika
0

Hur mycket tar er veterinär?

Mina fyra kattungar tog han 600 kronor inklusive moms för att vaccinera mot kattpest & kattsnuva vid deras första besök.

Vid andra besöket, då de skulle vaccineras igen, chipmärkas samt veterinärbesiktigas inför försäljningen tog han 1100 kronor inklusive moms för alla fyra kattungarna. Visst är det billigt!?

Han är väldigt trevlig också. Det enda är att t.ex. kastration av honkatt (som också är billigt, 550 kronor) görs på det gammaldags sättet, (inte via flanksnitt) och med påsydd kompress så man slipper krage till dem. Så det är ju lite beroende på om man tycker att det är acceptabelt eller ej. Ta bort tandsten och skära upp bölder och dränera hemska sår har vi också fått gjort där. Så det är bara "moderna" eller kanske mkt. svåra och komplicerade saker vi kanske inte kan göra hos honom.

Nu är jag nyfiken på vad era veterinärer tar för fyra kattungar på besök 1 och 2. Alltid kul att jämföra :)

Sen kan jag till min lättnad tillägga att kattungarna var jätteduktiga och ingen skrek då de blev stuckna samt att veterinärbesiktningen gick bra. Det var u.a. på allting, vilket är jätteskönt! :) Inte för att jag trodde att något var fel, men man vet ju aldrig.

MonicaLagerquist
0

Jag betalade tre tusen för fyra kattungar.Vaccinering X 2 besiktning chipmärkning.Ombesikting ingår.En av kattungarna flyttade tre veckor senare och behövde däför besiktigas om.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Pulcherimas
0

Fasen (!!) också att du bor i Helsingborg….Ingen chans att man kan nyttja samma veterinär, alltså! FundersamHemlis

Här i Eskilstuna fick jag betala nästan 1500 för två kattungar. Det var för andra vaccineringen, chippning och ett hälsointyg. Enbart första vaccineringarna kostade 600 (för två kattungar). Och detta med uppfödarrabatt.

/Monica

anakin
0

Vi betalar 200:- per kattunge för vacc + veterinärintyg,behövs recept tex p-piller ingår det. Chipmärker gör vi själva. Kastrering av hankatt kostar hos vår guldvette 200:-

Detta är i Stockholm.

/Anki

GoldenOracles
0

Min veterinär tar 550:-/per kattunge.Det inkluderar grundvaccinering,chipmärkning och hälsobesiktning.Det tycker jag är ett bra pris men Nina din vet är verkligen billig.Glad

För ibland tycker man vissa är för dyra./ Anna

Sagolika
0

#3 Det var ju också jättebilligt! Vad bra att kunna chipmärka själv.

#4 Ja, jag är mkt. nöjd. :)

vettan
0

Det var ett bra pris. Jag betalade 2200 för mina 5 nu när jag besiktade och vaccinerade 750 för första vaccinationen.

Pulcherimas
0

Med tanke på de priser ni berättar om, verkar det ju inte klokt med det jag fick betala för bara två kattungar. Detta är ändå på Eskilstuna Djurklinik, som tillhör Strömsholms Djursjukhus. Dax att se sig om efter ett alternativ, märker jag!!

/Monica

SillyZones
0

Jag har kollat upp priserna hos mina lokala veterinär-alternativ. Och det skiljer kopiöst kan jag säga! På ett ställe fick jag priset (4 kattungar) 6500 för två vaccinationer, chipmärkning och besiktning. Hutlöst! Hos min ordinarie vet fick jag väl betala hälften.

/Jessica

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

bustrollet
0

Jag betalar 360 per katt för vaccinering.Kostar runt 1000 att kastrera en hona och runt  800 för att kastrera en hane.Detta är på djursjuhuset där jag bor.Det som är bra där är att dom har drop in på vaccinationer.Men väldans dyrt! Tror jag ska se mig om efter en ny vet..

ingann
0

I Karlskoga kostar det 300 kr/katt för vaccinering (mängdrabatt upp till 60% om man har flera, jag har för mig att vi betalade 675 kr för 4 st), 2a vaccinationen + chip + besiktning 400 kr st

Kastrering hankatt 400 kr, hona 750 kr…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Sagolika
0

Ja, det lönar sig att jämföra priserna innan man bokar tid, helt klart.