Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 628 ggr
Mezzo
0

Vikter

En liten fråga om vikter..

Ni som har honor.. vad vägde era honor vid 6-6½-7mån ålder??

Våran Lillan väger bara några få gram ifrån 4kg nu!
Och är 6½mån!:)

Har ju inget att jämföra med precis hemma så i mina ögon är hon ju en "liten" tung bebis =))

AngelicaT
0

Tuva vägde 3,5 kg vid 6 månader därefter stagnerade hon lite för att långsamt öka på upp till de 4,7 kg hon väger i dag vid 2 års ålder.

kerstin2181
0

Satin ligger på 3,3kgFlört

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Mezzo
0

Kan jag då räkna med att min "lilla" Lillan är rätt stor m.a.o?

Min kajsa jag hade, vägde ju 4kg vid 10mån!!! Och sedan 5-5,5kg vid 2½års ålder (efter sin kull&kastrering).

Är ju väldigt nyfiken på vad Lillan kommer att väga i slutändan..
Men som det är nu så har hon ökat 100gr i veckan sen hon flyttade hem till oss =)) (behöver väl inte påpeka att hon äter som en häst….. ) *ler*

Mulan
0

Hej!

Min Dompan var oerhört snabbväxande i storleken, hon vägde runt 5kg när hon var 8-10 månader  och alla trodde att hon var en hankatt.. Sedan stannade hon däromkring, så det beror ju på linjerna lite grand, om de är snabba eller långsamma. Idag väger hon runt 5,5kg och är drygt 4 år. M a o så har hon från 8 månaders ålder till 4 år ökat 500g.. Glad Perioder när hon löper kan hon gå ner till 4,5 kg men aldrig därunder.

mvh Malin

Mezzo
0

Ohh! Ja jag förväntar mig ju att Lillan ska stanna av så småningom.. hon kan ju inte fortsätta att öka såhär mycket varje vecka hela livet.. *fniss* :)

Idag vägde hon 4065gr iaf!:)
Blir lite hänförd, är så roligt när hon exploderar i vikt, inte varit med om det i en sån här rask takt på en hona förrut =)